bazarnews

کد خبر: ۹۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
سخنگوی صنعت برق:
سخنگوی صنعت برق گفت: وضعیت شبکه سراسری برق پایدار است و تلاش‌ها برای کاهش خاموشی‌ها ادامه دارد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از شبکه خبر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه تلاش برای بهبودی بیشتر ادامه دارد، اظهار داشت: تولید نیروگاه‌های برق حرارتی در وضعیت پایداری است و میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی از ۵۰ هزار مگاوات گذشته است ولی کماکان واحدهای برق آبی دچار محدودیت هستند.

سخنگوی صنعت برق افزود: با برقرار کردن یک ترانس از پست تهرانپارس که روز گذشته حادثه دیده بود، خاموشی در مناطق شرق و شمال شرق استان تهران کاهش یافته و تلاش می‌شود با برقدار کردن ترانس دوم تا روز شنبه به طور کلی خاموشی‌های این منطقه به طور کامل مرتفع شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: از صنایع عمده که تعطیلات و تعمیرات خود را به این ایام منتقل کرده‌اند تشکر می‌کنیم و برابر با مصوبه هیأت وزیران که در روز گذشته ابلاغ شد معادل انرژی کاهش یافته که در دوره بعد مورد استفاده قرار می‌گیرد با تعرفه صفر محاسبه شود.

وی افزود: علاوه بر آن مشوق‌هایی نظیر امهال بدهی‌های مالیاتی و تعهدات بیمه‌ای این دسته از مشترکان در کارگروهی که تعیین شده در دستور کار و بررسی است.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان ساخت: براساس تصمیم‌های این مصوبه تا پایان مردادماه، پنجشنبه‌ها اداره‌ها و سازمانهای دولتی، بانک‌ها و سایر نهادهای عمومی تعطیل هستند.

وی افزود: واحدهای صنعتی که دارای مولد خود تأمین برق هستند در سقف برق تولیدی واحد خود، امکان مصرف برق دارند و برق مازاد آنها را شرکت توانیر به نرخ ۳ هزار و ۸۰۰ ریال به ازا هر کیلووات ساعت خریداری می‌کند.

برچسب ها: برق ، قطعی برق ، شبکه برق
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: