bazarnews

کد خبر: ۹۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد ۳۴ شرکت را در فهرست سیاه همکاری های اقتصادی خود قرار داده است.

گروه بین الملل بازارنیوز: وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد این شرکت‌ها در کشورهای مختلف مانند چین، ایران، روسیه و چند کشور دیگر مستقر هستند.
۱۴ شرکت‌ تحریم‌شده چینی هستند و واشنگتن این شرکت‌ها را به نقض حقوق بشر متهم کرده است.
از میان ۳۴ شخص حقیقی و حقوقی که در فهرست سیاه همکاری‌های اقتصادی قرار گرفته‌اند ۸ شخص حقیقی و حقوقی به دلیل تسهیل صادرات اقلام آمریکایی به ایران در این فهرست قرار داده شده‌اند و ۶ شرکت دیگر به دلیل کمک به برنامه‌های نظامی روسیه در این فهرست قرار گرفته‌اند.

 جینا ریموندو وزیر بازرگانی دولت بایدن در بیانیه ای اعلام کرد تجارت هشت شخص حقیقی و حقوقی  برای تسهیل صادرات اقلام ایالات متحده به ایران با نقض مقررات اداره صادرات به نهادهای موجود در فهرست وزارت خزانه داری ایالات متحده اضافه شده است.

به گفته وی، تجارت شش نهاد دیگر نیز برای مشارکت در خرید قطعات الکترونیکی از مبدا ایالات متحده به احتمال زیاد در برنامه های نظامی روسیه در این فهرست قرار گرفته اند.
وزیر بازرگانی دولت بایدن اظهار داشت در فعالیت های مغایر با امنیت ملی یا منافع سیاست خارجی ایالات متحده، واشنگتن در بکارگیری قوانین مربوط به کنترل صادرات برای پاسخگو کردن دولت ها، شرکت ها و اشخاصی که اقلام آمریکا را انتقال می دهند، ادامه می دهد.

پیش از این، در اطلاعیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت بازرگانی قرار گرفته بود، اعلام شد دو شخص حقیقی و حقوقی مستقر در ایران، شرکت "شیمی طب سینا"و مدیر عامل آن در این فهرست سیاه قرار گرفته‌اند.

 

خبرگزاری رویترز پیش از این ادعا کرده بود آمریکا ۳۴ نهاد روسی و ایرانی و پنج نهادی را که به طور مستقیم از برنامه مدرن‌سازی نظامی چین حمایت می‌کنند،در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است
این فهرست شامل هشت نهادی می‌شود که صادرات اقلام آمریکایی به ایران را تسهیل کرده بودند.

ایالات متحده در دوره دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای برجام تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه‌ای علیه ایران اعمال کرد. 

دولت جو بایدن به رغم وعده های دوران انتخابات ۲۰۲۰ مبنی بر اینکه به توافق هسته‌ای که ترامپ از آن خارج شد بازخواهد گشت تا کنون هیچ اقدام قابل توجهی در تحقق وعده های خود انجام نداده است بلکه همچنان سیاست فشار حداکثری و تحریم ها را ادامه داده است.

ایسنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: