bazarnews

کد خبر: ۹۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۰ درصد افزایش به ۱۸۰۸ دلار و ۳۲ سنت رسید.
به دنبال تضعیف دلار و نگرانی ها در مورد گسترش سویه جدید ویروس کرونا که می تواند سبب کندی روند ترمیم اقتصاد جهانی شود، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی 7 هفته اخیر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.30 درصد افزایش به 1808 دلار و 32 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز هم با 0.58 درصد افزایش به 1810 دلار و 60 سنت رسید.

بارت ملک تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ما همچنان با سویه دلتا مشکل خواهیم داشت. این عامل احتمالا رشد اقتصادی را نه تنها در آمریکا بلکه در تمام نقاط جهان کند خواهد کرد.»

وی افزود: «در حالی که سرمایه گذاران متقاعد شده اند که فدرال رزرو به دنبال دستیابی به اشتغال کامل است و خیلی نگران بالاتر رفتن نرخ تورم نیست، ممکن است شاهد صعود قیمت طلا به بالای 1850 دلار تا پایان سال باشیم.»

بازار طلا که در هنگام بروز وضعیت های آشفته سیاسی و اقتصادی و همچنین افزایش تورم محل امنی برای سرمایه گذاری به شمار می رود، همزمان با روند کند واکسیناسیون و اعمال محدودیت های بیشتر جهت مقابله با سویه جدید ویروس کرونا شاهد افزایش حضور سرمایه گذاران بوده است.

کاهش نسبی ارزش دلار نیز با کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا به جذابیت این بازار افزوده است.

اما از سوی دیگر رشد سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا سبب شده تا رشد قیمت طلا محدود شود.

در بازارهای فیزیکی نیز تقاضا برای خرید طلا در هند و چین این هفته کند شد.
برچسب ها: قیمت جهانی ، طلا ، افزایش
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: