bazarnews

کد خبر: ۹۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس در موردمشکل پیش آمده برای مسافران پرواز شماره ۳۰۵۵ زاگرس به مقصد تاشکند توضیحاتی ارائه کرد.
منوچهر حاجی بنده درباره آخرین وضع این پرواز گفت: تعداد مسافران این پرواز ۷۰ نفر بوده و مسافران پس از ۴۵ دقیقه از نشستن هواپیما در مشهد که به‌دلیل عدم ارائه مجوز پرواز توسط ترکمنستان اتفاق افتاد، با مساعدت مدیر کل فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سالن ترانزیت منتقل شده و از آن‌ها در سه نوبت با ناهار و آب میوه پذیرایی شد.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی اصطلاحا safety & service minded هستند و اظهارات اعلام شده در رابطه با سرگردانی و بی توجهی به مسافران صحت ندارد و کذب محض است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس بیان کرد: مشکل نداشتن مجوز نیز برای همکاران شاید قابل تأمل باشد، شرکت زاگرس از ۷۲ ساعت قبل از پرواز، مجوز انجام پرواز را روی سامانه AFTN دریافت کرده و هیچگونه محدویتی برای اجرای پرواز اعم از بدهی و ... اعلام نشده بود.

حاجی بنده اضافه کرد: روش ترکمنستان این است که هر ۳ تا ۴ ماه invoice اورفلای را با تعیین یک زمان معقول به ما اعلام می‌کند که آخرین بار مبلغ ۵۲۰۰ دلار برای پرواز ماه‌های اکتبر، نوامبر، دسامبر، ژانویه، مارس و فوریه پرداخت کردیم.

وی افزود: اگر مجوز پروازی تایید می‌شود نوعی بی توجهی به مقررات است که به جای کنسل کردن مجوز، با اعلام بدهی و آنهم بدون ارسال صورتحساب فضای کشور را روی آن پرواز ببندند، با این وجود با مساعدت امیر مکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و همکاران مرکز کنترل هوایی ایران مشکل حل شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس تصریح کرد: با تماس‌های مکرر با سفیر ازبکستان در ایران و سفارت جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان و صدها تلفن و تلکس، سرانجام در ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه از طریق پست الکترونیک به ما اعلام کردند که در رابطه با ماه‌های می‌و آوریل مبلغ ۳۲۰۰ دلار بدهی داریم که کمتر از ۴۵ دقیقه این مبلغ پرداخت و مجوز مجدد صادر شد.

وی اظهارکرد: البته مراتب اعتراض شرکت را به غیر حرفه‌ای عمل کردن سازمان هواپیمایی ترکمنستان اعلام خواهیم کرد، کافی بود اعلام می‌کردند به دلیل بدهی مجوز نمی‌دهند و صورتحساب را هم ارسال می‌کردند و این دردسر و مشکل درست نمی‌شد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی زاگرس افزود: پرواز شماره ۳۰۵۵ بعد از این مشکلات با تعویض کروی پروازی و تیم مهماندار در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه روز گذشته ۱۸ تیربه سمت تاشکند پرواز کرد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: