bazarnews

کد خبر: ۹۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
مهم ترین رویدادهای اقتصادی 20 تیر ماه؛
در 20 تیرماه 1332 مصدق در نامه ای به آیزنهاور از مواضع دولت آمریکا در قبال ایران ابراز نارضایتی کرد.

گروه بین الملل بازارنیوز - مسعود قالیباف؛ بازخوانی اتفاقات تاریخی ۱۹ تیر ماه، در سالهای گذشته، خالی از لطف نیست.

 

 

20 تیر 1383

خاویر پرز دکوئه یار دبیرکل پیشین سازمان ملل در مصاحبه ای با بی بی سی گفت علت بی اعتمادی طولانی ایرانی ها به شورای امنیت سازمان ملل در خلال جنگ با عراق حمایت قدرتهای دائم عضو شورا از عراق بود.

 

 

20 تیر 1373

در پی اظهارات جان میجر نخست وزیر و داگلاس هرد وزیر خارجه انگلیس درباره کمک مالی ایران به ارتش جمهوریخواه ایرلند، وزارت خارجه ایران، جفری جیمز، کاردار سفارت انگلیس در تهران را به وزارت خارجه احضار و ضمن ابراز اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران، خواستار ارائه توضیح در این زمینه شد.

 

20 تیر 1367

با افزایش حملات تبلیغاتی بین المللی علیه آمریکا به خاطرساقط کردن هواپیمای مسافری ایران در خلیج فارس و در آستانه تشکیل نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا، دولت انگلیس اعلام کرد «اجازه نخواهیم داد جلسه شورای امنیت به میدان تاخت و تاز علیه آمریکا تبدیل شود!

 

20 تیر 1356

دفتر هواپیمایی ملی ایران در زوریخ بامداد امروز با انفجار نیرومند یک بمب، کاملاً تخریب شد و بر اثر حریق حاصل از آن 200 هزار دلار خسارت به بار آمد. نصیری مدیر این دفتر گفت حتی یک برگ کاغذ سالم باقی نمانده است.

 

20 تیر 1332

مصدق در نامه ای به آیزنهاور از مواضع دولت آمریکا در قبال ایران ابراز نارضایتی کرد و خواهان افزایش کمکهای اقتصادی آن کشور به ایران شد. آیزنهاور نیز در پاسخ به مصدق توصیه کرد تا فرصت باقی است، دولت ایران می بایست اقداماتی برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع به عمل آورد.

درخواست مصدق از آمریکا برای افزایش کمکهای اقتصادی و پاسخ آنها

مصدق و سفیر آمریکا در تهران

20 تیر 1328

مجلس شورای ملی لایحه انتقال املاک رضاشاه به مالکیت محمدرضاشاه را تصویب کرد.

 

 

20 تیر 1307

فیلیپ هافمن در پاسخ به نامه ۲۴ اردیبهشت وزارت امور خارجه ایران، به میرزا فتح الله خان پاکروان وزیر خارجه هشدار داد که اتباع امریکایی در ایران در موارد احوال شخصیه از جمله مسائل مربوط به ازدواج‌، طلاق‌، جهاز، اهلیت‌، فرزندخواندگی‌، بلوغ‌، قیمومت‌، وکالت‌، حق ارث و امثال آن‌، باید تابع قوانین ملی کشور خود باشند و در صورت مراجعه آنها به دادگاه‌های ایران این دادگاهها موظفند قوانین امریکا رااجرا کنند. این هشدار با موافقت وزارت امور خارجه ایران مواجه شد.

20 تیر 1285

مهاجرت بزرگ علما به طرف عتبات در اعتراض به استبداد قاجار آغاز شد. در این مهاجرت سه هزار نفر از علما شرکت داشتند. این خروج اعتراض آمیز در تاریخ معاصر ایران به عنوان «مهاجرت کبری» مشهور است.

 

منبع :موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: