bazarnews

کد خبر: ۹۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
درحالی تولیدکنندگان مجوز افزایش ۲۵ درصدی قیمت محصولات شوینده را در اواسط خردادماه گرفته بودند که امروز راضی به این درصد نبوده و محصولات خود را تا ۲۷ درصد گران کردند.
اواسط خردادماه امسال بود که انجمن تولیدکنندگان محصولات شوینده در ابلاغیه‌ای اعلام کرد با توجه به افزایش هزینه‌های مواد اولیه وسایر نهاده‌های تولید قیمت مایع دست شویی، مایع ظرفشویی، پودر و مایع لباسشویی و صابون ۲۵ درصد گران خواهد شد در آن مقطع اعلام کردند حداکثر تخفیف مجاز برای محصولات پودر‌های لباسشویی دستی و ماشینی و صابون ۱۰ درصد و سایر الا‌های اساسی از جمله مایع دستشویی مایع ظرفشویی شامپو ۱۵ درصد است.

در حال حاضر بیش از یک ماه از ابلاغ این مصوبه به کارخانجات تولیدی می‌گذرد، اما نکته مهم اینجاست برخی از کارخانجات به همین اعداد و ارقام نیز اکتفا نکرده و محصولات خود را بیش از ۲۵ درصد گران کرده اند.

به عنوان نمونه، یکی از شرکت‌های شوینده پودر ماشین لباسشویی ۴۸۰ گرمی پودرشوینده، پودر ۴۸۰ گرمی لباسشویی که قبلا ۱۲۵۰۰ تومان بود با قیمت ۱۵۸۰۰ تومان به فروش می‌رساند که این رقم نشان از افزایش ۲۷ درصدی قیمت این محصول توسط تولیدکننده دارد.

البته در سایر کالا‌ها نیز گویا تولیدکننده‌ها خواستار افزایش بیشتر قیمت‌ها هستند و در مکاتبات خود رایزنی لازم را برای اخذ مجوز جدید افزایش قیمت‌ها انجام می‌دهند. اما نکته مهم اینجاست که تعدادی دیگر بدون هیچ هماهنگی قیمت محصولات خود را افزایش دادند و در این شرایط هنوز برخوردی با آن‌ها صورت نگرفته است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: