bazarnews

کد خبر: ۹۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
مهم‌ترین رویداد‌های اقتصادی ۲۱ تیر ماه؛
در ۲۱ تیر ۱۳۶۲ اولین برنامه ۵ ساله توسعه اقتصادی کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز - مسعود قالیباف ؛ بازخوانی اتفاقات تاریخی ۱۹ تیر ماه، برای مخاطبان جالب است.

21 تیر 1381

جورج بوش رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای مکتوب و گستاخانه، حاکمان ایران را به دو دسته انتخابی و انتصابی تقسیم کرده و دسته اخیر را مانع برقراری دمکراسی در ایران خواند. وزارت خارجه ایران این اظهارات را مداخله جویانه خواند و آن را محکوم کرد.

 

21 تیر 1378

حضرت آیت الله خامنه ای طی سخنانی با اشاره به آشوبهای روز 18 تیر، گفت: پولی که مجلس آمریکا برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد، برای همین گونه طراحی ها استفاده می شود. ولی دشمنان بدانند که خواب برگشتن آمریکا به این مملکت یک خواب پریشان و غیرقابل تعبیر است.

 

21 تیر 1367

وزارت خارجه ایران اعلام کرد دولت آمریکا قصد دارد بعضی حوادث و جنایات را در گوشه و کنار جهان توسط «سیا» به وجود آورد و با هدف سرپوش نهادن بر فاجعه ساقط کردن هواپیمای مسافری ایران، این جنایات را به ایران نسبت دهد. وزارت خارجه از جهانیان خواست مراقب چنین توطئه هایی باشند.

 

21 تیر 1367

مارگارت تاچر نخست وزیر انگلیس در مصاحبه ای با رادیو بی بی سی که امروز پخش شد، بار دیگر از اقدام آمریکا در سرنگون کردن هواپیمای مسافری ایران در خلیج فارس دفاع کرد.

 

21 تیر 1367

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس آن کشور اعلام کرد: «ما به طور یکجانبه سعی کردیم بر ایران فشار آوریم تا قطعنامه 598 را بپذیرد.»

 

21 تیر 1364

آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه اعلام کرد «ما همیشه انگلیس و آمریکا و فرانسه را به خاطر حمایت از تروریستها محکوم کرده ایم. ما گفته ایم که اساس ترور شما هستید. وقتی در کنگره آمریکا کمک 14 میلیون دلاری برای ضدانقلابیون نیکاراگوئه تصویب می شود این تروریسم نیست؟»

 

21 تیر 1362

اولین برنامه 5 ساله توسعه اقتصادی کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

 

21 تیر 1360

صدام حسین در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد ما ترجیح می دهیم در حالی که جنگ ادامه دارد، با ایرانیان به قصد رسیدن به توافق به مذاکره بنشینیم.

 

 
 

21 تیر 1352

مناسبات سیاسی ایران و زامبیا برقرار شد.

 

 

21 تیر 1339

آیت الله العظمی بروجردی در مصاحبه‌ای به رواج فساد در ایران اعتراض کرد.

 

21 تیر 1333

کلنگ بنای مسجد اعظم قم توسط آیت الله بروجردی طی مراسمی به زمین زده شد. ساخت این مسجد عظیم 7 سال به طول انجامید و 8 میلیون تومان به پول آن زمان هزینه برداشت.

 

21 تیر 1332

ژنرال آیزنهاور رئیس جمهور آمریکا، رئیس سازمان «سیا» و وزیر خارجه آمریکا، طرح برنامه ریزی شده کودتا علیه دولت مصدق را که توسط مسئولان دستگاههای امنیتی آمریکا و انگلیس در اختیارشان قرار گرفته بود امضا کردند.

 

منبع :

موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: