bazarnews

کد خبر: ۹۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
فرماندار شهرستان روانسر گفت: بحران خشکسالی و تنش آبی بر کشاورزی این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان کرمانشاه تاثیر بیشتری داشته است.
«سعدی مصطفی‌زاده» روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه در سرسرای جلسات فرمانداری شهرستان پاوه افزود: کشاورزان روانسری در این بحران خسارت های زیادی را متحمل شده که نیازمند توجه ویژه در مقوله پرداخت خسارت ها ، اعطای تسهیلات کم بهره و مشوق ها است.

وی تصریح کرد: ممانعت از انجام کشت دوم و نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاورزی از جمله اقداماتی است که در این شهرستان با جدیت انجام می شود.

فرماندار روانسر اظهار داشت: با اقدامات انجام گرفته در روزهای اخیر ، مشکل کم آبی ۳۲ روستای مجتع های آبرسانی خراجیان و حسن آباد برطرف شد.

مصطفی زاده افزود: در حال حاضر تعداد ۲۰ روستای روانسر با مشکل کم آبی مواجه هستند که تعدادی از آنها خودگردان است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در شهر روانسر مشکل خاصی نداریم اضافه کرد: بیشترین مشکل ما در حوزه آب شهری در شهر شاهو با سه هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت است که نیازمند حفر چاه برای عبور از این بحران است.

فرماندار شهرستان روانسر در ادامه گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر روانسر با پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصد و به دلیل نبود اعتبارات متوقف شده است.

مصطفی زاده افزود: ساماندهی فاضلاب در پایین دست سراب روانسر یک ضرورت است که ۳۰۰ متر لوله گذاری آن باقی مانده و این پروژه به دلیل نبود اعتبارات تعطیل شده است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: