bazarnews

کد خبر: ۹۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
در روز یکشنبه یازدهم جولای سال ۲۰۲۱ بازار رمز ارز‌ها قرمز پوش شد. در این روز هر اتریوم با قیمت ۲ هزار و ۹۱ دلار مبادله شد.
روز یکشنبه یازدهم جولای سال ۲۰۲۱ میلادی بازار رمز ارز‌های دنیا دوباره قرمز پوش شد. طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک در این روز قیمت هر بیت کوین در بازر جهانی به ۳۳ هزارو ۴۹۹ دلار رسید که کمتر از یک درصد نسبت به روز قبل پایین‌تر بود در حالیکه هر اتریوم با قیمت ۲ هزار و ۹۱ دلار به فروش رسید و قیمت هر XRP به مرز ۶۲ سنت رسید.

آمار‌ها نشان می‌دهد در این روز ارزش هر اتریوم ۲.۱ درصد کمتر از روز قبل بود و قیمت هر رمز ارز XRP حدود ۱.۸ درصد نسبت به روز گذشته کمتر بود.

قیمت دوج کوین با تجربه کاهش ۳.۵ درصدی نسبت به روز قبل به ۲۱ سنت رسید. در مورد دلیل کاهش قیمت رمز ارز‌ها در این روز گزارش‌های مختلفی ارایه شده است. از جمله مسایل مطرح شده در این روز تاثیر نگرانی‌های دنیا از افزایش نرخ تورم در نتیجه تزریق میلیارد‌ها دلار به اقتصاد جهان است. گزارش‌های غیر رسمی از افزایش نرخ تورم در امریکا تا مرز ۵ درصد حکایت دارد.

نرخی که تا کنون در امریکا سابقه نداشته است و حال این وضعیت می‌تواند به اقتصاد کشور اسیب وارد کند، ولی مقامات دولتی این کشور و مقامات ارشد اقتصادی از عدم مقابله با این وضعیت سخن می‌گویند و بر این باورند که شرایط قابل کنترل است.

این شرایط می‌تواند تاثیرات مختلفی روی بازار رمز ارز‌ها داشته باشد. یک اثر روانی است که افت ارزش در این بازار را به همراه می‌اورد، زیرا خبر از روز‌های سخت اقتصادی برای کشور امریکا دارد.

از طرف دیگر برخی بر این باورند در صورتی که بازار رمز ارز‌ها به عنوان بازاری برای حفظ ارزش دارایی‌ها معرفی شود، می‌توان انتظار رشد قیمت رمز ارز‌ها را داشت. در این شرایط سرمایه‌هایی که نگران از اوضاع نا بسامان مالی و افت ارزش در نتیجه تورم سرگردان شده اند، می‌توانند روانه بازار رمز ارز‌ها شده و بستر را برای رشد قیمت فراهم کنند. هرگونه عکس العمل در این بازار بستگی به میزان پذیرش این گزارش‌های غیر رسمی توسط بازار رمز ارز‌ها دارد.

از طرف دیگر تاثیر تعطیلی بانک‌ها و مراکز مالی در دنیای غرب در روز‌های اخر هفته هم مساله‌ای است که باعث افت قیمت رمز ارز‌ها شده است. این تحول منفی در این بازار در تمامی تعطیلات اتفاق می‌افتد، زیرا نقل و انتقالات مالی به دلیل تعطیلی بانک‌ها به سختی انجام می‌شود.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: