bazarnews

کد خبر: ۹۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: هیچ تعاونی در کشور کار نظارت را انجام نمی‌دهد و زمانی که این اتفاق صورت نگیرد دلالان باید هم جولان بدهند و هم‌اکنون نیز جولان می‌دهند.
مصطفی دارایی‌نژاد درباره جولان دلالان بر بازار محصولات کشاورزی گفت: در حال حاضر تعاونی کشاورزی فعال نیست. تعاونی کشاورزی از بنیان پدید آمده که بر محصولات کشاورزان نظارت کند این محصولات را به فروش برساند و کشاورزان صادرات نیز داشته باشند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: هیچ تعاونی در کشور کار نظارت را انجام نمی‌دهد و زمانی که این اتفاق صورت نگیرد دلالان باید هم جولان بدهند و هم‌اکنون نیز جولان‌ می‌دهند.

وی افزود: ازنظر بنده سم، کود و بذر را باید در قبال صادراتی که کشاورزان انجام‌ می‌دهند به آن‌ها تحویل دهند مثل کاری که ترکیه انجام‌ می‌دهد و بعد ۲۰ درصد از کشاورزان خود دریافت‌ می‌کند این کار باعث راحتی کشاورز و کاهش قیمت و ارزآوری برای کشور می‌شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: به تمام دولتمردانی که بر روی کار آمدن این تذکرات را داده‌ایم، ولی متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی به خوبی عمل نمی‌کند متولی میوه و محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی است.

دارایی نژاد تأکید کرد: اگر به کشاورز سم، کود و بذر بدهند و بر آن‌ها نظارت داشته باشند وضعیت کشاورزی نیز بهبود پیدا می‌کند. سال گذشته ۶۰۰ هزار تن پیاز را دور ریختیم؛ این یک فاجعه بود و همین پیاز چند ماه دیگر باقیمت بالا به‌دست مصرف‌کننده‌ می‌رسید این به علت بی‌برنامگی و نداشتن الگوی کشت به وجود آمده بود.

وی بیان کرد: باید به کشاورزان الگوی کشت ارائه شود و نظارت بالایی بر کار کشاورزان صورت بگیرد همچنین سم، کود و بذر در اختیار آن‌ها قرار دهند تا به‌اندازه کافی برای مصرف داخلی کشت کنند و برای صادرات کشاورزی برنامه‌ریزی انجام دهند، ولی متأسفانه هیچ‌کدام از این موارد انجام نمی‌شود.

دارایی نژاد اظهار کرد: در ایران نظارتی بر کشاورزان نیست ایران جز معدود کشور‌هایی است که چهار فصل برداشت میوه دارد، ولی هیچ برنامه‌ای برای کشاورزان ندارد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: به خدمت آقای رئیسی رفته‌ایم و قول داده‌اند که در دولت جدید با ما همکاری داشته و از ما اطلاعات دریافت کنند تا منافع آن را مردم عزیزمان کسب کنند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: