bazarnews

کد خبر: ۹۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
قطب‌های هوانوردی جهان درپساکرونا توسط جوامعی تعریف می‌شوند که زودتر از سایرین به ترمیم خود اقدام کنند یا در دوره کرونا آسیب کمتری دیده اند.
هوانوردی پس از کرونا شاهد جنبشهای جدیدی خواهد بود. قطبهای هوانوردی جهان توسط جوامعی تعریف می شوند که زودتر از سایرین به ترمیم خود اقدام کنند یا در دوره کرونا آسیب کمتری دیده اند.

به نظر‌می‌رسد کشورهای جنوبی خلیج فارس، همچنان نقش تعیین کننده ای در ساخت قطبهای هوانوردی داشته باشند چراکه با توجه به حجم اندک جغرافیایی و جمعیت بومی خود آسیب اجتماعی و اقتصادی کمتری نسبت به رقبای اروپایی خود داشته اند و با ثروت موجود خود می توانند جایگاه خود را در رقابت آتی حفظ کنند، ضمن آنکه رقابتهای ورزشی قطر در سال جاری نیز‌می‌تواند کاتالیزور‌ مهمی تلقی شود.

از سوی دیگر آسیای شرقی می تواند قطب دیگری از هوانوردی جهان باشد، تعداد و تنوع بالای شرکتهای هواپیمایی و پیدایش مراکز متنوع گردشگری و همچنین رشد اقتصادی آسیای شرقی می تواند عوامل مهمی در ایجاد قطب جدید و البته درجه دوم هوانوردی باشد.

برخلاف خاورمیانه که هاب و قطب مسافری است، شرق آسیا به علت فضای اقتصادی و تولیدات مصرفی جهان، هاب کارگو و باری جهان را ایجاد خواهد کرد. آسیا با دو قطب مهم خاورمیانه و آسیای شرقی می تواند پیروز رقابت در میان اروپا و آمریکا باشد ضمن اینکه آمریکا جایگاه ورودی و خروجی و تعداد پروازهای قبلی خود را براساس پهناوری و جمعیت خود حفظ خواهد کرد.

ایرلاینهای جهانی نیز مانند سبکهای هنری قرن بیستم تغییر ماهیت خواهند داد؛ باتوجه به استراتژی ترمیم اقتصادی خود، مارکتینگ در فضای مجازی قدرت بیشتری پیدا خواهد کرد و بسیاری از خدمات به صورت مجازی صورت خواهد گرفت لذا شرکتهای مبتنی بر تکنولوژی و فن آوری های اینترنتی در زیرمجموعه شرکتهای هولدینگ هوانوردی تاسیس خواهد شد.

رقابت برای کسب بازار افزایش می یابد و شرکتهای برند هوانوردی تمرکز ویژه ای بر اطلاعات مسافران و رشد باشگاه مشتریان خواهند داشت.

شرکتهای هواپیمایی منطقه ای با بهره گیری از هواپیماهای زیر پنجاه نفر رونق بیشتری می گیرند چراکه نخستین گام مراکز گردشگری در هر کشور، جذب توریست و مسافر از مناطق پیرامونی خود است. ترکیه، آذربایجان، روسیه در منطقه ما، مالدیو، اندونزی و تایلند در شرق آسیا؛ ایتالیا، فرانسه، هلند، مجارستان و بلغارستان در اروپا می توانند از این الگو بهره گیرند.

در کنار ایرلاینهای اصلی و حامل پرچم کشورها که نقش خود را حفظ می کنند، شرکتهای LCC منطقه ای باتوجه به هویتهای فرهنگی و اجتماعی رشد کرده و در جهت کسب حداکثری بازار و افزایش درآمد شرکتهای چند ملیتی منطقه ای ایجاد خواهند شد.

به نظر می رسد ایران با توجه به قرارگیری میان دو قطب مهم می تواند نقش موثری در مناسبات هوانوردی داشته باشد./ تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: