bazarnews

کد خبر: ۹۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
عضو سندیکای شرکت‌های تولید کننده برق گفت: از حدود ۳ سال و نیم هشدار‌هایی به مدیران وزارت نیرو در خصوص خاموشی دادیم، اما توجهی نکردند.
رضا حدادیان عضو سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق گفت: از حدود ۳ سال‌ و‌ نیم قبل هشدار‌های کمبود برق و خاموشی را به مدیران ارشد وزارت نیرو داده بودیم، اما متأسفانه توجهی به آن نکردند.

او ادامه داد: بخش خصوصی فعال در صنعت برق که کوله‌باری از تجربه در این حوزه دارد، طی سال‌های گذشته همواره آمادگی خود را برای هم‌فکری و مشاوره به وزارت نیرو اعلام کرده، اما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

حدادیان افزود: همچنین بخش خصوصی پیشنهاد تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب متشکل از بخش دولتی و خصوصی را ارائه کرد تا بتوان با توان جمعی مشکلات صنعت برق را ریشه‌یابی و حل و فصل کرد.

عضو سندیکای تولید کنندگان برق با بیان اینکه قطع برق صنایع و مصرف‌کنندگان به منزله‌ مدیریت تقاضا نیست، بر افزایش سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه و افزودن ذخیره انرژی تأکید کرد و اظهار کرد: یکی از راه‌های کوتاه‌مدت برای افزایش توان تولید، احداث نیروگاه‌های گازی است که می‌تواند به سرعت وارد مدار تولید شوند.

حدادیان در پایان به موضوع صادرات برق اشاره کرد و با انتقاد از انحصاری بودن آن توسط وزارت نیرو گفت: چنانچه امکان صادرات برق توسط بخش خصوصی تولیدکننده برق وجود داشته باشد یا سهمی از درآمد ارزی ناشی از صادرات برق که توسط نیروگاه‌های غیر دولتی تولید می‌شود، به این بخش اختصاص یابد، تا حد زیادی مشکلات ارزی این نیروگاه‌ها حل خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: