bazarnews

کد خبر: ۹۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
همدان-ظفری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی ایران با بیان اینکه هشت قدرت مافیایی با گران کردن شیرخام به دنبال جابجایی ۴۰۰۰ میلیاردتومان از سرمایه ملی هستند گفت: دولتمردان به فکر سفره مردم باشند.
علی احسان ظفری بابیان اینکه سیاستگذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که منافع مردم لحاظ شده و قیمت لبنیات بالا نرود تا در استفاده از آن دچار مشکل نشوند، گفت: راهکار جلوگیری از افزایش قیمت شیر، جایگزینی نهاده‌های دامی به جای بالا بردن قیمت‌هاست.

وی در توضیح بیشتر با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی مصوبه ای را در خصوص افزایش قیمت شیر خام و آزادسازی صادرات شیرخشک، کره و خرید تضمینی شیر امضا کرده است، گفت: به نظر می رسد در این موضوع فقط به دنبال آزادسازی شیرخشک و کره بوده اند چراکه ۵۰ هزار تن شیرخشک و ۴۸ هزار تن کره با شیر کیلویی ۴ هزار تومان صورت گرفته و دولت برای تولید این شیر نهاده دامی را با ارز۴۲۰۰ توزیع کرده است.

ظفری اضافه کرد: تولید این شیرخشک و کره توسط ۸ شخصیت حقیقی و حقوقی انجام شده که اگر قضاوت منطقی داشته باشیم وزیر جهاد کشاورزی امضایی را پای مصوبه زده که باعث جابجایی ۳-۴ هزار میلیارد تومان سرمایه ملی کشور توسط این ۸ شخصیت است.

وی با بیان اینکه اگر دستگاه های نظارتی وارد قضیه نشوند این سرمایه از کشور خارج خواهد شد بدون اینکه ریالی عوارض توسط گمرک گرفته شود، گفت: تمام این موضوع چند روز گذشته در خصوص شیر خام مدیریت شده از سوی این ۸ قدرت مافیایی است و حتی سر بریدن گاو در ملا عام و خیابان کار دامدار نیست چراکه دامداران با شخصیت تر از آن هستند که سر گاو را جلوی مردم ببرند.

ظفری با تاکید بر اینکه عدد و رقمی که در این ماجرا جابجا می شود نجومی است و به جیب ۸ شخصیت واریز می شود، گفت: چطور امکان دارد ساعت ۱۲ شب با حضور ۳ نماینده مصوبه به امضا برسد مگر دیگر دستگاه ها وجود ندارند؟

وی با بیان اینکه مگر می شود برای فروش بخشی از سفره مردم نظرات وزارت خانه های دیگر را نپرسید که وزیر در یک فضای مخفی یک همچین مصوبه ای داشته است؛ گفت: این مصوبه جایگاه قانونی ندارد چرا که وزیر در مورد محصولات کشاورزی معاف از پرداخت مالیات می تواند اظهار نظر کند نه شیرخشک و کره.

ظفری با بیان اینکه مردم با مشکلات زندگی را پیش می برند و سزاوار نیست در آخرین روزهای دولت بخشی از سفره مردم به فروش برسد، افزود: کارشناسی مصوبات مدنظر قرار گیرد./ بازار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: