bazarnews

کد خبر: ۹۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
وزیر راه و شهرسازی موضوع انتصاب مدیرعامل اسبق هما به سرپرستی سازمان هواپیمایی را تکذیب کرد.
محمد اسلامی در پاسخ به این سوال که «در برخی کانال‌ها و گروه‌های پیام رسان جمعی ادعا شده است، وزیر راه و شهرسازی برنامه دارد، فرزانه شرفبافی (مدیرعامل اسبق هما) را به واسطه سفارش برخی، به سرپرستی سازمان هواپیمایی کشوری منصوب کند، آیا این موضوع صحت دارد؟» اظهار داشت: خیر، این انتصاب صحت ندارد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: سرپرست جدید سازمان هواپیمایی کشوری با حفظ سمت، فعلا در همین پست ادامه فعالیت دارد.

به گزارش فارس پیش از این و در برخی کانال‌ها و گروه‌های پیام رسان‌های جمعی، ادعا شده بود: با سفارش همسر آقای واعظی و پیگیری‌ها و توصیهٔ سیّدحسن خمینی، مقرر است فرزانه شرفبافی به عنوان سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری معرفی شود.

فرزانه شرفبافی منصوبِ عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بود، وی روز ۱۲ مهر ۹۶ با تصویب هیئت دولت به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

شرفبافی در هما با مشکلات مالیِ این شرکت هواپیمایی دولتی مواجه بود و در برهه‌ای برای پرداخت حقوق پرسنل، از سازمان بنادر و دریانوردی استقراض کرد.

با رفتن آخوندی از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، روز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، تورج دهقانی زنگنه را به جای فرزانه شرفبافی به مدیرعاملی ایران ایر (هما) منصوب کرد و شرفبافی در همان اردیبهشت ۹۸ در حکمی از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، به عنوان سرپرست شرکت هواپیمایی کیش منصوب شد.

تورج دهقانی زنگنه هم در ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ با موافقت هیئت دولت، جایگزین علی عابدزاده و به ریاست سازمان هواپیمایی کشوری منصوب شد و مدیرعامل ایران ایر هم از سوی وزیر راه و شهرسازی با علیرضا برخور واگذار شد.

دهقانی زنگنه ۱۱ ماه پس از فعالیت در سازمان هواپیمایی از سوی وزیر راه و شهرسازی برکنار شد و سیاوش امیرمکری، مدیرعامل فعلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با حفظ سمت، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری شد. / فارس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: