bazarnews

کد خبر: ۹۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ساماندهی بازار آشفته خرید و اجاره مسکن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است که باید با جدیت در دولت آتی دنبال شود.
اقبال شاکری درباره اولویت‌هایی که باید در وزرات راه و شهرسازی دولت آتی دنبال شود، بیان کرد: با انتخاب آیت الله رییسی به عنوان رییس قوه مجریه، بارقه امیدی برای رفع مشکلات مردم ایجاد شده است و امید است با همسویی که ایشان با قوه مقننه دارند، هم افزایی برای رفع مشکلات مردم شکل بگیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: وزیری که به مجلس نیز معرفی می‌کنند باید توانایی پاسخگویی به مطالبات مردم را داشته باشد و دارای کارنامه‌ای قوی باشد. باید مشخص باشد که آثار عملکرد وی در مسئولیت قبلی چه بوده و چه گره‌هایی از مشکلات مردم گشوده است. چه میزانی با شجاعت و پاک دستی نقش خود را ایفا کرده و چقدر به نیرو‌های جوان اهمیت داده است. این فرد باید از توانایی لازم برای پیشبرد برنامه‌های کاربردی در سطح ملی برخوردار باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساماندهی بازار آشفته خرید و اجاره مسکن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه است که باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی بحث ساماندهی بازار مسکن و تامین مسکن است، این وزارتخانه باید حداقل سالی یک میلیون واحد مسکن ساخته و در سال جاری نیز باید حداکثر تا آبان این قرارداد بسته شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: در حوزه راه‌های مواصلاتی نیز اتصال بزرگراه‌ها و خطوط ریلی به شمال و جنوب و شرق و غرب کشور و ایجاد برقراری ارتباط با مرز‌های کشور از اولویت‌هایی است که باید دنبال شود. توسعه خطوط ریلی کشور و جبران عقب ماندگی‌ها در این حوزه از دیگر اقداماتی است که باید با جدیت دنبال شود.

شاکری با بیان اینکه همچنین بروز رسانی ناوگان حمل و نقل درون شهری از دیگر اولویت‌هایی است که باید در وزارت راه دولت سیزدهم دنبال شود، افزود: اکنون ما شاهد فرسودگی در اتوبوسرانی، مترو و خطوط ریلی کشور هستیم که نیازمند اورهال و نوسازی می‌باشد. از سوی دیگر جبران کمبود‌های موجود در ناوگان حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی از دیگر مسائلی است که باید دنبال شود. همچنین سامانه‌های موجود در حوزه حمل و نقل باید یکپارچه شده و به صورت آنلاین به ویژه در مبادی ورودی و خروجی اطلاعات را جمع آوری کنند. / ایسنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: