bazarnews

کد خبر: ۹۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: دپوی نهاده‌های دامی در بنادر جنوبی ایران از این منظر مشکل دارد که در دمای بالا و شرایط آب و هوایی نامناسب باعث افزایش فسادپذیری و آلودگی‌های قارچی نهاده‌های دامی میشود؛ بنابراین عقل حکم میکند که توزیع نهاده‌های دامی از بنادر سرعت بیشتری بگیرد.
مجید موافق قدیری در واکنش به موضوع آغاز توزیع نهاده‌های دپو شده در گمرک، گفت: توزیع نهاده‌ها متوقف نشده بلکه به صورت قطره چکانی صورت می‌گرفته است به طوری که سال گذشته همین موقع روزی ۲ هزار و ۶۰۰ کامیون جذب بندر امام (ره) می‌شد که هم‌اکنون هزارو ۳۰۰ کامیون شده و طی پیگیری‌ها و توافقاتی که با وزارت راه و سازمان راهداری صورت گرفته مقرر شده است که کامیون بیشتری جهت حمل نهاده‌های دامی از بنادر ایران جذب شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: بنابراین حمل و توزیع به طور کامل متوقف نبوده است هم‌اکنون ۴ و نیم میلیون کالای اساسی دپو شده داریم که ۳.۸ میلیون تن آن نهاده‌های دامی است.

وی افزود: امروز مشکل اصلی نهاده‌های دامی دپوی آن نیست بلکه مشکل در توزیع است و باید به‌موقع توزیع انجام شود تا در دمای بالای بندر و رطوبت بالا کالا‌ها فاسد نشوند.

موافق قدیری بیان کرد: ولی به علت اینکه جذب کامیون کم بوده و کامیون‌ها هم موظف بودند کالا‌های شرکت‌های دولتی را در اولویت حمل قرار دهند بنابراین این موضوع باعث شد که انگیزه برای حمل کالای شرکت‌های خصوصی واردکننده نهاده‌های دامی کمتر شود. اما با پیگیری‌های صورت گرفته اجازه داده شده تا کامیون‌ها بتوانند نهاده‌های دامی دپو شده شرکت‌های خصوصی را نیز حمل کنند./ میزان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: