bazarnews

کد خبر: ۹۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
کمیسیون اروپا با وضع جریمه ۵۰۲ و ۳۷۳ میلیون یورویی برای شرکت‌های فولکس‌واگن و ب‌ام‌و این دو برند مشهور را نقره‌داغ کرد. دلیل این جریمه نیز تبانی برای جلوگیری از به‌کارگیری تکنولوژی پاک‌سازی آلایندگی‌های دیزلی بوده است.
در این موضوع که ارتباطی به دیزل گیت فولکس‌واگن ندارد، دو شرکت آلمانی به خاطر همراهی با مرسدس برای جلوگیری و عدم کاهش آلایندگی‌هایی که توانایی انجامش را داشته‌اند جریمه شده‌اند.

گفته می‌شود این اقدام با هماهنگی و گفت‌وگوی مقامات رده‌بالای فولکس‌واگن، مرسدس و ب‌ام‌و انجام شده، اما مرسدس با گزارش این گفتگو‌ها به اتحادیه اروپا از تحمل جریمه‌های سنگین گریخته است. گفته می‌شود این گفتگو‌ها درباره وضع استاندارد‌های طراحی برای تکنولوژی ادبلویی بوده که باعث شده شرکت‌ها با یکدیگر رقابت نکنند.

این اولین موضوع در نوع خود است. ما هرگز کارتلی که هدفش محدودیت استفاده از یک تکنولوژی جدید باشد را نداشته‌ایم.

مخازن ادبلو به منظور پاک‌سازی نیتروژن اکسید از گاز‌های اگزوز روی خودرو‌های دیزلی نصب می‌شوند. مشکل این است که سه کمپانی یاد شده موافقت کرده‌اند این مخازن را کوچک‌تر از آن چیزی که می‌توانسته‌اند بسازند و نصب کنند.

مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ این خودروسازان با محدود کردن ابعاد مخازن ادبلو در محصولات خود موافقت کرده‌اند. این امر باعث شده ادبلو به اندازه کافی مؤثر نباشد و نهایتاً خودرو‌های دیزلی بیشتر از آنچه می‌توانسته‌اند آلایندگی ایجاد کنند. بد نیست بدانید نیتروژن اکسید یکی از آلاینده‌هایی بوده که در زمان رسوایی دیزل گیت توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود.

اگرچه این قضیه حل‌وفصل شده، اما فولکس‌واگن گفته در حال بررسی شکایت حقوقی بوده و اظهار داشته اقدامات اتحادیه اروپا درباره این موضوع سؤال‌برانگیز است.

فولکس‌واگن با اشاره به اینکه جریمه‌ها در حالی وضع شده‌اند که مشتریان هیچ آسیب بیشتری متحمل نشده‌اند اظهار داشته است:

کمیسیون اروپا در حال ورود به قلمروی قضاوت جدیدی است، زیرا برای اولین بار در حال تهدید همکاری فنی می‌باشد.

البته یکی از مقامات اتحادیه اروپا در پاسخ گفته است:

تصمیم امروز درباره چگونگی به بیراهه رفتن همکاری‌های فنی است و ما این‌گونه اقدامات خودروسازان را تحمل نمی‌کنیم. /گسترش
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: