bazarnews

کد خبر: ۹۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
بسیاری از مسافران در زمان خرید بلیط هواپیما دچار تردید می‌شوند! در واقع، گاهی اوقات ممکن است مسافران اطلاعاتی درباره این که چه نوع بلیطی مناسب است؛ نداشته باشند. به طور مثال آیا این اتفاق تا به حال برای شما پیش آمده که در زمان خرید بلیط هواپیما، دچار تردید شوید و ندانید که خرید بلیط چارتر برایتان مناسب و به صرفه‌تر است یا بلیط سیستمی؟
بلیط هواپیما سیستمی و بلیط هواپیما چارتر، هر کدام ویژگی‌های منحصر بفرد خود را دارند که در شرایطی خاص، خرید یکی بر دیگری منفعت بیشتری دارد. امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا هر کدام از این بلیط ها و تفاوت آنها را مورد بررسی قرار دهیم و به این سوال پاسخ دهیم که خرید کدام یک از آنها در چه شرایطی به نفع شماست. پس با ما همراه باشید.

بلیط چارتر
امروزه بلیط چارتر یکی از انواع بلیط های مرسوم دنیای هواپیمایی و گردشگری است که خرید آن، هم برای مسافران و هم برای شرکت‌های هواپیمایی، سودمند است. بلیط های چارتر در واقع بلیط های سیستمی هستند که مجموعه‌های هواپیمایی و یا شرکت‌های چارترکننده آنها را پیشاپیش خریداری می‌کنند و سپس بلیط ها را با قیمت مورد نظر خود به مسافران به فروش می‌رسانند.

از آنجا که در اینجا قیمت گذار، واسطه‌ای است که بلیط ها را خریداری کرده؛ گاهی پیش می‌آید که بلیط چارتر را بسیار کمتر از بهایی که برای خرید آنها پرداخت کرده است، عرضه کند اما چگونه؟ گاهی اوقات پیش می‌آید که بلیط های چارتری به فروش نمی‌روند. در چنین شرایطی، چارترگزاران برای جلوگیری از ضرر، هر چه به موعد پرواز نزدیکتر شوند؛ قیمت بلیط چارتر را پایین‌تر می‌آورند.

گاهی اوقات این کاهش قیمت بلیط چارتر تا جایی پیش می‌رود که هزینه آن حتی از قیمت اولیه بلیط هم کمتر می‌شود. برای همین، خرید بلیط چارتر هواپیما را به عنوان یکی از راه‌های خرید بلیط ارزان نیز می‌شناسند. هر چند که در هنگام خرید بلیط هواپیما چارتر بهتر است حواستان باشد که حتما بلیط هواپیما رفت و برگشت را خریداری نمایید زیرا گاهی اوقات، این بلیط ها به صورت یک طرفه عرضه می‌شوند و ممکن است برای خرید بلیط برگشت، هزینه زیادی پرداخت کنید.

بلیط سیستمی
بعد از بررسی بلیط چارتر حال نوبت به بلیط سیستمی می‌رسد. بلیط های سیستمی بلیط هایی هستند که قیمت آن‌ها توسط ایرلاین‌ها تعیین می‌شود و تحت هیچ شرایطی، این قیمت‌ها تغییر نمی‌کنند. برای همین بسیاری از مسافران از ماه‌ها قبل بلیط خود را خریداری می‌کنند. بلیط های سیستمی طبق قوانین قابل استرداد و در شرایطی خاص قابل تغییر هستند و اگر مطابق با شرایط و قوانین ایرلاینی که پرواز آن را خریداری کرده‌اید، بلیط را کنسل کنید، قطعا بخشی از هزینه‌ای که بابت خرید بلیط پرداخت کرده‌اید به شما باز خواهد گشت.

خرید بلیط هواپیما سیستمی، خصوصا برای مسافرانی مناسب است که در بین همراهان خود، کودک به همراه دارند زیرا طبق قوانین شرکت های هواپیمایی، هزینه خرید بلیط هواپیما برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال، نیم بها محاسبه می‌گردد.

بلیط چارتر بخریم یا بلیط سیستمی؟
با توجه به توضیحاتی که درباره دو بلیط چارتر و سیستمی دادیم، هر کدام از این بلیط ها علی‌الرغم تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند، برای مسافران با اهداف خاص و مختلف مناسب هستند. مثلا برای مسافرانی که قصد خرید بلیط ارزان هواپیما را دارند، بلیط هواپیما چارتر بهترین انتخاب است و برای کسانی که قصد ارائه بلیط به سفارت دارند یا می‌خواهند از قبل با خیال راحت بلیط هواپیما خود را خریداری کنند، بلیط سیستمی گزینه بهتری است.

اما مهم ترین نکته‌ای که درباره این دو بلیط مشترک است، خرید آنها از مرجعی معتبر، مطمئن و ارزان همچون فلای تودی است. شما باید برای خرید بلیط هواپیما،‌ وبسایتی را انتخاب کنید که در مسیر مورد نظرتان در هر تاریخی، تمامی پرواز ایرلاین‌ها را برای شما به همراه اطلاعات کامل نمایش دهد. در این صورت می‌توانید با آگاهی کامل و با استفاده از ابزارهای کاربردی سایتی همچون فلای تودی از نمودار قیمتی، تقویم قیمتی، فیلتر قیمت، میزان توقف، ساعت پرواز و فیلتر قیمت استفاده کنید و به راحتی بلیط چارتر یا بلیط سیستمی و حتی لحظه آخری مورد نظرتان را خریداری نمایید.

اگر هم بلیط هواپیما مورد نظر خود را پیدا نکردید، اصلا نگران نباشید زیرا می‌توانید با فعال کردن گزینه اطلاع از آخرین قیمت، آخرین تغییرات قیمت بلیط مسیر مورد نظرتان را در کمترین زمان ممکن به وسیله ایمیل خود دریافت نمایید./ خبر آنلاین
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: