bazarnews

کد خبر: ۹۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
مدیرعامل شرکت صنعتی لوله گستر اسفراین گفت: در بهار امسال ۹ هزار تن لوله بدون درز مورد نیاز صنایع نفت و گاز در این. واحد صنعتی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میانگین تولید حدود ۱۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.
مازیار زند اظهارداشت: تاکنون حدود ۶ هزار و ۵۰۷ تن از محصول تولیدی در این واحد صنعتی به پیمانکاران صنعت نفت و گاز تحویل شد که محصول تحویلی نیز در این مدت حدود ۴.۵ درصد رشد یافت.
شرکت لوله گستر اسفراین در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ با تحویل ۶ هزار و ۵۰۷ تن محصول به پیمانکاران صنعت نفت، رشد ۴۵۵ درصدی را نیز در زمینه ارسال تحویل سفارسات خود داشته است.
وی میزان تولید بهارانه سال گذشته این واحد صنعتی را حدود چهار هزار و ۲۸۳ تن اعلام کرد.
مدیر عامل شرکت صنعتی لوله گستر اسفراین کاهش ۴۰ درصدی ضایعات را از موفقیت های دیگر این واحد بزرگ صنعتی در خراسان شمالی بیان کرد و اظهارداشت : تحقق این مهم نشان دهنده بهبود چشمگیر کیفیت در روند تولید است.
زند اضافه کرد : هم اکنون موجودی مواد اولیه ( شمش) نیز در این واحد تولیدی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود پنج برابر افزایش یافت و با این موجودی تاثیر پذیری شرکت از نوسانات بازار ارز کمتر می شود و از توقف احتمالی تولید نیز به دلیل کمبود مواد اولیه جلوگیری می شود.
وی خاطرنشان کرد : بخش زیادی از مواد اولیه شرکت لوله گستر اسفراین از دو مجموعه بومی مجتمع صنعتی فولاد و شرکت فولاد آلیاژی کیمیای صبای اسفراین تامین می شود که این حجم خرید از شرکتهای بومی در توان اقتصادی شهرستان تاثیری مشهود داشته است.
زند گفت : اکنون ۴۰ درصد سفارشات مجتمع صنعتی فولاد اسفراین مربوط به شرکت لوله گستر است که این امر سبب ایجاد تراکنش مالی چشمگیر نه تنها در صنایع مذکور بلکه مجموعه بانکی استان را نیز به دنبال دارد.
صرفه جویی ۷۵۰ هزار دلاری با بومی سازی تجهیزات
مدیر عامل شرکت صنعتی لوله گستر اسفراین افزود: در راستای رهنمودهای رهبر مقام معظم انقلاب در حمایت و پشتبانی از تولید و توانمند سازی صنایع پایین دستی شرکت لوله گستر با شناسایی تامین کنندگان استانی و کشوری مستعد موفق شد تا بخش زیادی از ابزار و تجهیزات مورد نیاز از جمله غلتک غول پیکر خط نورد را در داخل تامین کند.
زند اظهارداشت : با این ابتکار سالانه حدود در تامین 750 هزار دلار برای خرید این تجهیزات از کشورهای اروپایی صرفه جویی شد.
موفقیت های شرکت صنعتی اسفراین رشد تولید، صرفه جویی در ارز با بهره گیری از تجهیزات داخلی باعث شد تا مدیریت این واحد صنعتی به عنوان مدیر برتر در جهش و حمایت از تولید داخلی در جشنواره حاتم که تیرماه سال جاری برگزار شد، مورد تقدیر قرار گیرد.
به گزارش ایرنا شرکت لوله گستر اسفراین از شرکت‌های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بوده و تنها تولید کننده انواع لوله‌های جداری بدون درز مورد نیاز برای استخراج نفت است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد که با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ فولاد و لوله گستر و نیز صنایع پایین دستی آن، قطب صنعتی خراسان شمالی به شمار می رود./ ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: