bazarnews

کد خبر: ۹۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
رئیس سایت خرمشهر طرح پایانه نفتی جاسک از پایان عملیات پوشش‌دهی خطوط لوله دریایی این طرح در یارد صنعتی خرمشهر خبر داد.
به نقل از نفت و گاز پارس، فرشاد حیدری با اعلام این خبر گفت: عملیات پوشش‌دهی لوله‌های ۳۶ اینچ با ضخامت ۲۰.۶ میلی‌متر برای انتقال فرآورده‌های نفتی از پایانه جاسک به سه عدد گوی شناور در کارخانه پوشش لوله در یارد شرکت تأسیسات دریایی خرمشهر با موفقیت پایان یافت.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۴۷ کیلومتر خط لوله دریایی در پایانه نفتی جاسک پوشش‌دهی شده، گفت: عملیات پوشش‌دهی کل خطوط لوله ۳۶ اینچ دریایی پایانه نفتی جاسک به مقدار حدود ۳ هزار و ۵۸۳ شاخه پایان یافت.

رئیس سایت خرمشهر طرح پایانه نفتی جاسک تصریح کرد: لوله‌های ۳۶ اینچ دریایی پایانه نفتی جاسک، در پنج مرحله وارد یارد شده بودند و با پوشش‌های بتنی به ضخامت‌های ۷۰ میلی‌متر و ۸۵ میلی‌متر پوشش‌گذاری و به‌وسیله شناورهای حامل به منطقه عملیاتی در جاسک بارگیری شدند.

حیدری با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار و ۶۶ لوله به سواحل مکران منتقل شده است و ۵۱۷ لوله باقیمانده نیز تا هفته آینده به منطقه ارسال می‌شود، افزود: این لوله‌ها در مدت زمان ۷۴ روز پوشش‌گذاری و حدود ۲۰۰ نفر در این بازه به کار مشغول شدند.

وی تصریح کرد: تعداد ۲۴۰ لوله ۳۶ اینچ برای بخش خشکی پایانه نفتی جاسک در ماهشهر پوشش داده شد و ۲۶ شاخه برای ساخت خم‌های انتهایی خط لوله در دریا به‌کار گرفته شدند.

طرح توسعه پایانه نفتی جاسک به‌عنوان آخرین حلقه از زنجیره طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک، شامل سه مجموعه خطوط لوله ۴۸ اینچ خشکی و سیستم‌های اندازه‌گیری، ۶ رشته خط لوله ۳۶ اینچ زیردریایی، سه مجموعه چندراهه دریایی و سه مجموعه گوی شناور به همراه تجهیزات جانبی است که مرحله نخست آن به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. / شانا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: