bazarnews

کد خبر: ۹۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: ما منبع آب شرب پایدار و قابل تنظیم در هیچ کجای استان نداریم و باید حتماً فکری جدی در این زمینه صورت بگیرد.
مهرداد ویسکرمی اظهار کرد: در بخش آب مشکل اساسی استان ما به ظلم تاریخی برمی‌گردد که در حق استان در بخش سدسازی شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه کل حجم سد‌های مخزنی استان در صورت ایده‌آل حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب است که در سال گذشته به دلیل کمبود بارش حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد و تا امروز ۵۰ تا ۶۰ درصد بیشتر آبگیری نشده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی اگر سد‌ها نیز کاملاً آب داشتند، به خاطر اینکه مکان و حجم سد‌ها کفایت نکرده و پاسخگوی نیاز آبی استان در این شرایط و گرمای سخت و خشکسالی شدید نبود، پس لازم است که مسئولان کشوری به خودشان بیایند و در سدسازی استان باید کار جهادی صورت بگیرد.

ویسکرمی اضافه کرد: ما منبع آب شرب پایدار و قابل تنظیم در هیچ کجای استان نداریم و باید حتماً فکری جدی در این زمینه صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: این مسئله مقداری به مردم برمی‌گردد که همه باید بدانند که امسال خشکسالی است و باید رعایت کنند، بدون رعایت کاری نمی‌توان کرد، در حال حاضر چشمه‌ها در حال خشکیدن و چاه‌ها و سد‌هایی که داریم کم آب هستند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که خشکسالی پدیده طبیعی بود که باید از قبل با سدسازی تعدیل می‌شد، تصریح کرد: امیدواریم تابستان امسال با مدارای مردم سپری شود و در فصل پاییز شاهد بارش‌ها باشیم و نهضتی در سدسازی در استان که برخی مطالعه شده و برخی در حال ساخت است که منبع پایدار و قابل تنظیمی برای آب شرب باشد. / ایسنا
برچسب ها: لرستان ، آب شرب ، خشکسالی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: