bazarnews

کد خبر: ۹۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران از 19 تا 23 تیرماه، نشان از رشد میانگین 200 هزار دلاری حجم معاملات ارز دلار نسبت به ابتدای هفته گذشته دارد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز- یحیی لطفی‌نیا؛ عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران برای هفته چهارم تیر ماه یعنی ۱۹  تیرماه تا ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۰ در دو نمودار مجزا برای دلار و یورو به تصویر کشیده شده است.

دلار

 قیمت برای دلار در بازار متشکل معاملات ارز ایران در انتهای هفته چهارم تیرماه (چهارشنبه) نسبت به ابتدای هفته (شنبه) به مانند هفته گذشته کاهشی بوده است به گونه‌ای که بازده منفی ۰.۹۷ درصد را به ثبت رسانده است. همزمان با روند کاهشی قیمت در این هفته به مانند هفته گذشته، شاهد این موضوع هستیم که در تمامی روز‌های هفته نسبت به روز‌های متناظر هفته گذشته نرخ­های پایین‌­تری ثبت شده است. در مجموع میانگین قیمت روزانه ثبت شده برابر با ۲۴۲۵۹ تومان است که نسبت به هفته گذشته (۲۴۵۴۹.۲ تومان) کاهش ۲۹۰ تومانی داشته است. حجم معاملات در این هفته برخلاف هفته گذشته در روز پایانی هفته نسبت به روز ابتدایی هفته کاهش ۴۶.۵ درصدی را به ثبت رسانده است.

این در حالی است که میانگین حجم معاملات در این هفته نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است به گونه­ای که به طور متوسط روزانه ۴.۶ میلیون دلار معامله انجام شده است.  این در حالی است که میانگین روزانه معاملات در هفته گذشته در حدود ۴.۴ میلیون دلار بوده است؛ بنابراین میانگین معامله روزانه دلار در بازار متشکل معاملات ارز ایران در حدود ۲۰۰ هزار دلار نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.

یورو

قیمت برای یورو در بازار متشکل معاملات ارز ایران به مانند قیمت دلار در این هفته کاهشی بوده است به گونه­ای که در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته بازده منفی ۱.۳۸ درصد را به ثبت رسانده است. در تمامی روز‌های هفته نسبت به روز‌های متناظر هفته گذشته نرخ پایین تری برای معاملات یورو ثبت شده است. همین موضوع منجر به ثبت میانگین قیمت  (۲۹۰۳۵ تومان) پایین‌تر نسبت به هفته گذشته (۲۹۴۰۸.۶ تومان) شده است.

حجم معاملات یورو در بازار متشکل معاملات ارز ایران نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است به گونه که میانگین حجم معاملات ۱۳۶ هزار یورو را به ثبت رسانده است که نسبت به هفته گذشته (۱۴۸.۲ هزار یورو) کاهشی ۱۲.۲ هزار یورویی را به ثبت رسانده است. علاوه بر این حجم معاملات یورو در بازار متشکل معاملات ارز ایران در انتهای هفته نسبت به ابتدای هفته کاهش ۶۲.۱ درصدی را به ثبت رسانده است.  
 

عملکرد بازار متشکل معاملات ارز ایران ۱۹ تیرماه الی ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰
 
عملکرد بازار متشکل ارزی در هفته گذشته (۱۹ تا ۲۳ تیر) +نمودار
منبع: بازار متشکل معاملات ارز ایران

 
توضیحات: نمودار با توجه به نوع ارز معامله شده در بازار متشکل معاملات ارز ایران از دو بخش دلار و یورو تشکیل شده است. نمودار بالا وضعیت معاملات و قیمت دلار را به تفکیک روز برای این هفته در مقایسه با هفته گذشته را نشان می­دهد که روند قیمت کاهشی بوده و بازده منفی ۰.۹۷ درصدی را به ثبت رسانده است. حجم معاملات نیز رشد منفی ۴۶.۵ درصدی نسبت به ابتدای هفته داشته است. نمودار پایین، وضعیت قیمت و معاملات مربوط به یورو را نشان می­دهد که در مجموع بازده منفی ۱.۳۸ درصدی را به ثبت رسانده است. حجم معاملات روند نزولی داشته و در پایان با کاهشی ۶۲.۱ درصدی نسبت به ابتدای هفته به کار خود پایان داده است.
 
پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: