bazarnews

کد خبر: ۹۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت گفت: باید سالیانه ۱۵۰ میلیون دلار به صادراتمان در ماشین‌آلات و تجهیزات افزوده شود.
سید محمد‌ مهدی هادوی رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت بیان کرد: یکی از موضوعات مهم و کلیدی برای امروز کشور ما زیر ساخت صنعت است. زمانی که صحبت از زیر ساخت صنعتی می‌کنیم به معنای آن است که هنگام احداث یک خط تولید، دانش فنی لازم برای انتخاب و ساخت ماشین آلات را داشته باشیم و در نهایت بتوانیم به تولید پایدار برسیم. تولید پایدار به معنای آن است که در هر مرحله نوآوری داشته باشیم و بتوانیم سهم بازار خودمان را حفظ کنیم. به شرطی ما می‌توانیم نوآوری داشته باشیم که دانش فنی و خلاقیت تولید متعلق به خودمان باشد. این دانش و خلاقیت خود را در ماشین‌آلات مورد نیاز برای بروز کردن محصولات و تولید محصول جدید نشان خواهد داد.

او ادامه داد: ماشین‌آلات و تجهیزات به عنوان یک صنعت مولد و یک صنعت کارخانه ساز برای ما بسیار اساسی و کلیدی است. ما باید سیاستی را برای بهبود، ارتقاع و توسعه این صنعت در نظر می‌گرفتیم . حدود یک سال و نیم است که به دنبال تدوین سند سیاستی ماشین سازی و تجهیزات کشور هستیم. با همکاری انجمن‌های صنفی، تشکل‌های تخصصی و بزرگان حوزه تولید ماشین آلات جلسات خوبی برگزار کنیم. نتیجه این جلسات تقسیم کار بین تشکل‌ها و در نهایت تامین زیر ساخت تدوین سند ماشین آلات صنعتی شد.

هادوی بیان کرد: در ابتدای امسال و اردیبهشت ماه برنامه عملیاتی خودمان را در ۱۸ اقدام مشخص کردیم و با گره زدن به اهداف کمی و کیفی که داریم سند سیاستی را تدوین کردیم. با مسئولان وزارت صمت و معاونان مربوط جلسات خوبی داشتیم که در نهایت سند سیاستی با تایید وزیر صمت، توسط رئیس جمهور رونمایی شد. هم اکنون مبنای کار ما یک برنامه ۵ ساله‌ای است که در این سند خواهیم داشت. در این سند سیاستی، هدف کمی ما برای عمق ساخت داخل، سهم بازار داخل و بازار خارج از کشور تعیین شده است. ما بنا داریم تا صادرات ماشین‌آلات و تجهیزات داشته باشیم و مشخص کردیم که سالیانه ۱۵۰ میلیون دلار باید به صادرات ما در این حوزه افزوده شود.

رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت بیان کرد: هدفگداری کمی ما در این سند افزایش عمق ساخت داخل است که قصد داریم سالیانه ۱۵ درصد میزان آن را افزایش بدهیم و صادرات را هم در همین مسیر افزایش دهیم. این به معنای وجود ۵ راهبرد در بهبود کمی و کیفی تولید، تامین بازار داخل و توسعه بازار خارج، مهارت افزایی نیرو انسانی و با بهبود بنیه ماشین سازی با تامین مالی و توسعه تولید است./باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: