bazarnews

کد خبر: ۹۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: امسال کشت محصول هندوانه در مزارع شهرستان پارس آباد ۴۵ درصد کاهش یافته است.
حمید صولت، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: با تصمیم شورای حفاظت از منابع، مجاری و تأسیسات آبی مغان، با هدف صرفه جویی در مصرف آب، کشت این محصول امسال از هزار و ۳۵۰ هکتار به ۷۵۸ هکتار کاهش یافت و آبیاری مزارع هندوانه هم به روش قطره‌ای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان مرداد، فصلِ برداشت هندوانه، ۲۶ هزار تن از این محصول امسال در مزارعِ پارس آباد تولید شود گفت: هندوانه تولیدی این شهرستان از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است و علاوه بر رفع نیاز منطقه، به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار هم صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد افزود: هندوانه این منطقه به دلیل کشت در خاک زرخیز مغان و تغذیه با آب شیرین رود مرزی «ارس»، مرغوب‌ترین محصول هندانه در کشور محسوب می‌شود.

صولت با اشاره به اینکه روزانه فقط نزدیک به ۲ تن هندوانه توسط فروشنده‌های بین راهی به مشتریان عرضه می‌شود گفت: هر سال با عرضه هندوانه شیرین و مرغوب پارس آباد به بازار داخلی، قیمت این محصول هم در کشور کاهش می‌یافت، اما با این حال امسال کاهشِ ۴۵ درصدی کشت آن، باعث افزایش قیمت و نارضایتی کشاورزان منطقه نشده است. / موج
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: