bazarnews

کد خبر: ۹۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
عسکری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با هماهنگی راه‌آهن ۵۰۰ واگن ریلی برای حل مشکل توزیع نهاده‌های دامی بکار گرفته می‌شود.
نایب ‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴ میلیون تن نهاده دامی در بنادر کشور وجود دارد، اظهار کرد: این نهاده‌ها یا در حال تخلیه هستند یا در کشتی‌ها در لنگرگاه‌های بنادر پهلو گرفته‌اند.

وی ادامه داد: به رغم ورود حجم قابل توجه نهاده دامی به بنادر کشور، مشکلات در تامین نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان و آشفتگی در بازار آن‌ها وجود دارد.

عسکری با اشاره به سفر چند روز پیش اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به بندر امام (ره)، گفت: در بازدید از بندر امام خمینی (ره) مشخص شد معضل اصلی مربوط به توزیع و حمل و نقل نهاده‌های دامی است.

وی افزود: برای رفع این معضل استانداری‌های سراسر کشور را پای کار آوردیم تا با رهسپار کردن کامیون‌ها به بنادر توزیع نهاده‌های دامی تسهیل شود.

عسکری از بسیج ۳ هزار کامیون از سراسر کشور برای حمل نهاده‌های دامی از بنادر خبر داد و گفت: همچنین با هماهنگی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا) ۵۰۰ واگن ریلی برای حل مشکل توزیع نهاده‌های دامی به کار گرفته می‌شود.

به گفته وی؛ ‌ بخشی از مشکلات توزیع نهاده‌های دامی به سامانه بازارگاه (سامانه توزیع خوراک دام و طیور کشور) مربوط می‌شود که با همکاری وزارت جهادکشاورزی ایرادات آن در حال مرتفع شدن است.

نماینده مردم داراب و زریندشت تصریح کرد: علاوه بر بانک مرکزی، خاطیان دیگری نیز در تامین و توزیع نهاده‌های دامی هستند که لیست آن‌ها را برای ارسال به دستگاه‌های امنیتی آماده کرده‌ایم.

عسکری ابزار امیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته شاهد حل مشکل توزیع نهاده‌های دامی و رفع دغدغه تامین آن‌ها برای مرغداران و دامداران باشیم./ بازار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: