bazarnews

کد خبر: ۹۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت خروجی سد کرخه از ۷۵ متر مکعب به ۱۳۰ مترمکعب در ثانیه رسیده است و تأمین آب پایین دست در دشت آزادگان نیز پیگیری می‌شود تا مشکلات دامداران حل شود.
«فریدون حسنوند» روز شنبه درباره نظارت میدانی از استان خوزستان گفت: با توجه به تنش‌های آبی در استان خوزستان و مطالبات مردمی که در این رابطه وجود داشت و درخواست‌هایی که نمایندگان استان خوزستان داشتند، رییس مجلس شورای اسلامی با حساسیت بالا مسائل را پیگیری می‌کنند و جلساتی در این باره در روزهای گذشته نیز برگزار شد و من نیز به عنوان نماینده تام الاختیار به استان خوزستان اعزام شدم.

رییس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تشکیل جلسه برای حل مشکلات خوزستان گفت: استاندار و نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مدیران استان در جلسه حضور داشتند و بحث‌های مفصلی پیرامون مشکلات‌ آب شرب، آب کشاورزی و نیازهای استان خوزستان مطرح و بررسی شد.

حسنوند با اشاره به اقدامات کوتاه مدت برای تامین‌آب شرب در برخی از مناطق خوزستان گفت: مقرر شد موضوع تأمین مالی در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد و در جلسه روز یکشنبه هیأت دولت نیز به تصویب برسد و جهت انجام، ابلاغ شود.

رییس کمیسیون انرژی با اشاره به کمبود منابع مالی برای تامین تانکرهای آب و آبرسانی به روستاها و مناطقی که مشکل آب دارند، گفت: در این جلسه مقرر شد پروژه‌هایی که در کوتاه مدت می‌تواند به آبرسانی استان خوزستان کمک کند، تامین مالی شوند.

نماینده مردم اندیمشک همچنین درباره پرداخت خسارت کشاورزان اظهار داشت: در سال‌های قبل تعهداتی داده شده بود و امروز هم این موضوع تصویب شد تا خسارت‌های کشاورزان پرداخت شود. همچنین حق آبه‌ای که مورد درخواست بوده و موضوع رهاسازی آب در بالادست از سد کرخه و دز نیز در این نشست بررسی شد.

حسنوند ادامه داد: با پیگیری‌های رییس مجلس و کمیسیون انرژی و رایزنی‌هایی که با وزارت نیرو و معاون آب وزارت نیرو انجام شد، ظرفیت خروجی سد کرخه از ۷۵ متر مکعب به ۱۳۰ مترمکعب در ثانیه رسیده است و تأمین آب پایین دست در دشت آزادگان نیز پیگیری می‌شود تا مشکلات دامداران حل شود.

رییس کمیسیون انرژی افزود: در مورد نیازهای کوتاه مدت و بلندمدت، مقرر شد در هفته پیش رو جلسه‌ای با ریاست دکتر قالیباف و تعدادی از روسای کمیسیون‌ها و برخی از مسوولان تشکیل شود و برنامه‌های میان مدت و بلندمدت را در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم اندیمشک خاطرنشان کرد: همچنین کارگروهی برای اجرای مصوبات بودجه ۱۴۰۱ و برطرف کردن نیازهای استان خوزستان در این حوزه مد نظر است تا برخی از نیازهای مناطق نفت‌خیز از جمله استان خوزستان را رفع کند که با بهره‌مندی از اعتبارات نفت و مازاد درآمدهایی که در قانون پیش‌بینی شده این موضوع قابل انجام است. / ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: