bazarnews

کد خبر: ۹۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه‌ای در هفته پیش رو به ریاست قالیباف و تعدادی از روسای کمیسیون‌ها و مسئولین دولتی برای رفع برخی از نیاز‌های مناطق نفت‌خیز از جمله خوزستان در زمینه آب خبر داد.
مجتبی توانگر در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «تزریق ⁧‫آب‬⁩ در رگ‌های خوزستان/ افزایش خروجی سد دز با توجه به تنش‌های آبی در خوزستان و مطالبات مردمی و درخواست‌ نمایندگان خوزستان، دکتر قالیباف، گروهی را به ریاست‌تام‌الاختیار دکتر ⁧‫حسنوند‬⁩ به خوزستان فرستادند.

با پیگیری رئیس کمیسیون انرژی مجلس، هفته گذشته، معاون دادستان کل کشور، رییس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور، معاون آب وزیر نیرو، معاون سازمان برنامه و بودجه و..به این استان فراخوان شدند.

‏مقرر شد بحث منابع مالی برای تامین تانکرهای ⁧‫آبرسانی‬⁩ به مناطقی که مشکل آب دارند و پروژه‌هایی که در کوتاه مدت می‌تواند به آبرسانی خوزستان کمک کند، تامین مالی شوند و قول دادند در دستور یکشنبه هیات دولت باشد. موضوع خسارت ⁧‫کشاورزان‬⁩ نیز مطرح و پرداخت آن تسریع خواهد شد. مشکل دیگر بحث حق‌آبه‌ای که مورد درخواست و رهاسازی آب در بالادست از سد ⁧‫کرخه‬⁩ و ⁧‫دز‬⁩ بوده که از روز چهارشنبه با پیگیری‌های رئیس‌مجلس و آقای حسنوند و رایزنی‌هایی که با وزارت نیرو ‏انجام شد ظرفیت خروجی سد کرخه از ۷۵ مترمکعب به ۱۳۰مترمکعب در ثانیه رسیده و به دنبال آن هستیم که موضوع تأمین آب پایین دست را در دشت آزادگان پیگیری کنیم چرا که آنجا هم بحث مسائل دامداران وجود دارد و باید حل شود.

‏در مورد نیازهای بلندمدت، مقرر شد در هفته پیش رو جلسه‌ای با ریاست دکتر قالیباف و تعدادی از روسای کمیسیون‌ها و برخی از مسئولین دولتی تشکیل و کارگروهی جهت مصوبات بودجه۱۴۰۱، برنامه توسعه هفتم و رفع برخی از نیازهای مناطق نفت‌خیز از جمله خوزستان شکل گیرد تا بتوان بخشی از نیازهای اساسی مخصوصا در زمینه آب برطرف شود.» / ایسنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: