bazarnews

کد خبر: ۹۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
همزمان با پیشرفت در علوم و گذشت زمان شاهد استارتاپ‌هایی هستیم که راه حل‌های منحصر به فردی برای مسائل دارند.
همزمان با پیشرفت در علوم و گذشت زمان شاهد استارتاپ‌هایی هستیم که راه حل‌های منحصر به فردی برای مسائل دارند. اکنون با پیدایش علوم نوین مانند دنیای دیجیتال و هوش مصنوعی، استارتاپ‌ها نیز در مسیر تولید محصولات فناوری محور قدم برداشته‌اند. در این زمان شکی نیست که مصرف کنندگان نیز تقاضای بالایی در مورد محصولات متمایز دارند و استارتاپ‌ها باید به این نیازها پاسخ دهند. از استارتاپ های جدید که محصولاتی منحصر به فرد دارند، می‌توان به شرکت‌های فعال در حوزه رسانه و فناوری اشاره کرد که اسپاتیفای و نتفلیکس دو مورد از آن‌ها هستند.

نقش استارتاپ های جدید در رشد و توسعه علوم و جامعه
ما در سراسر جهان و هر ساله استارتاپ های جدید را مشاهده می‌کنیم که با موضوعات مختلف و اهداف متنوعی پایه گذاری می‌شوند. شاید هدف یک استارتاپ تولید یک محصول بسیار ساده باشد که حتی ممکن است تقاضای عالی در جامعه داشته باشد. البته، امروزه استارتاپ‌های متعددی وجود دارند که با اهداف عرضه محصولات فناوری محور و دیجیتال شروع به کار می‌کنند.

در صورتی که این استارتاپ های جدید دارای برنامه کاری خوبی باشند و درست عمل کنند، مطمئنا مخاطبان واقعی خود را خواهند یافت.

شاید بتوان استارتاپ‌ها را ستون پیشرفت جامعه به شمار آورد چرا که محصولات ارائه شده توسط آن‌ها نقش اساسی در حل مشکلات جامعه دارند. البته، استارتاپ‌هایی که در حوزه سرگرمی فعالیت دارند نیز دارای بسیاری از مخاطبان هستند و در دنیای امروزی محبوبیت بسیاری بین مخاطبان دارند.

استارتاپ Medium
مدیوم یکی از استارتاپ های جدید است که در سال 2012 شروع به کار کرد و اکنون به یکی از محبوب‌ترین وب سایت‌ها تبدیل شده است. این وب سایت در حوزه نشر و اطلاع رسانی دیجیتال فعالیت می‌کند و شما می‌توانید بهترین موضوعات و مقاله‌های روز دنیا را در آن جست‌وجو کنید.

رسانه Medium به زبان انگلیسی فعالیت می‌کند اما بعضی از محتواهای آن نیز به زبان‌های دیگری مانند اسپانیایی، فرانسوی و حتی دیگر زبان‌ها منتشر می‌شوند. بنابراین در صورتی که از علاقمندان به آموزش زبان هستید، بهترین مقاله‌ها را در این بستر اینترنتی خواهید یافت.

حق اشتراک ماهانه مدیوم بسیار پایین است و با پرداخت آن می‌توانید از تمامی امکانات استفاده کنید. در صورتی که از دوست داران مقاله‌های متنوع و محتوای دیجیتال متنی هستید، مطمئنا مدیوم یکی از بهترین بسترها خواهد بود که اکنون یکی از بهترین استارتاپ های جدید به شمار می‌رود.

نتفلیکس؛ شرکتی قدرتمند در حوزه رسانه و محتوای تصویری
نتفلیکس رسانه‌ای تصویری است که محتوای ویدیویی را در اختیار مخاطبان قرار داده است و دارای بسیاری از امکانات است. این استارتاپ که یکی از بهترین استارتاپ های جدید به شمار می‌رود، کار خود را با فروش محتوای ویدیویی و ارسال آن‌ها به درب منزل مخاطبان شروع کرد. این استارتاپ پس از سال‌ها تلاش در نهایت توانست خدمات استریمینگ خود را در اختیار مخاطبان قرار دهد که اکنون به صورت آنلاین و تنها با یک تلفن همراه در دسترس است.

بسیاری از عناوین و محتوای ویدیویی و تصویری در این رسانه فراهم شده است و تنها با پرداخت حق اشتراک ماهانه می‌توانید از آن استفاده کنید. در این رسانه محتواهای ویدیویی در بهترین کیفیت و با قابلیت‌های پخش متنوع در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

اسپاتیفای؛ یکی از بهترین استارتاپ های جدید
حدود دوازده سال از شروع کار اسپاتیفای می‌گذرد که برای نخستین بار در سال 2008 خدمات خود را آغاز کرد. باید گفت، این استارتاپ که در ابتدا خدمات بسیار متنوعی نداشت، اکنون به یکی از بهترین و محبوب‌ترین رسانه‌های فعال در حوزه موسیقی تبدیل شده است.

در واقع، اسپاتیفای که اکنون یکی از برترین استارتاپ های جهان است در حوزه استریمینگ موسیقی و محتوای صوتی فعالیت دارد و توانسته است در مدت کوتاهی میلیون‌ها مخاطب جذب کند. در مقایسه با سایر رسانه‌های استریمینگ صوتی، اسپاتیفای از مزایای بهتری برخوردار است و مخاطبان در آن می‌توانند به صورت آنی به محتوای مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند. در این رسانه شما به میلیون‌ها عدد فایل صوتی دسترسی دارید که به صورت قانونی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است و تنها باید حق اشتراک آن را خریداری کرد.

در کنار فایل‌های متنوع موسیقی، مطمئنا پادکست‌های این رسانه دیجیتال آنلاین نیز از بهترین محتواهای صوتی آن به شمار می‌رود که در اختیار مخاطبان حرفه‌ای قرار گرفته است. در این رسانه شما به پادکست‌هایی با موضوعات متنوع از فناوری گرفته تا پزشکی دسترسی دارید و به صورت آنی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این رسانه امکانات متعددی در اختیار مخاطبان قرار داده است که می‌توان به صورت دیجیتالی و تنها با یک دستگاه تلفن همراه به آن دسترسی داشت.

استارتاپ Coursera
استارتاپ Coursera از معروف‌ترین استارتاپ های جدید است که برای اولین بار توسط دانشگاه استنفورد و در سال 2012 شروع به کار کرد. این استارتاپ در حوزه ساخت و نشر دوره‌های درسی آنلاین فعالیت دارد و دانش آموزان و دانشجویان بسیاری در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. این استارتاپ نقش زیادی در پیشرفت سطح علمی مخاطبان خود دارد چرا که کیفیت دوره‌های آن در تمامی کشورها زبانزد است.

باید گفت، این استارتاپ بیش از چهار هزار دوره مختلف را از بیش از 150 دانشگاه برتر ارائه داده است و دوره‌های آن شامل متنوع‌ترین موضوعات در حوزه علوم و مهندسی است.

استارتاپ Canva
استارتاپ Canva یکی از برترین استارتاپ های جدید است که بستری قدرتمند را برای طراحان گرافیک ارائه داده است. در پلتفرم Canva شما به قابلیت‌های متعددی دسترسی دارید که از آن جمله می‌توان محتوای با کیفیت و امکان طراحی گرافیکی را بیان کرد. شما در این پلتفرم می‌توانید براساس سلائق خود طراحی گرافیکی انجام دهید و حتی به طرح‌های متنوع دیگر نیز که از پیش آماده هستند، دسترسی داشته باشید.

این استارتاپ در سال 2012 و در کشور استرالیا تاسیس شد و اکنون بیش از 1500 کارمند و متخصص را استخدام کرده است. باید اشاره کرد که طرح‌های از پیش آماده در این پلتفرم از بهترین و جذاب‌ترین نمونه‌ها است و به 100 زبان دنیا ارائه شده است.

با پرداخت حق اشتراک ماهانه در این پلتفرم شما می‌توانید به محتوای عظیم آن دسترسی داشته باشید و از طرح‌های از پیش آماده آن نیز استفاده کنید. باید گفت، امکان طراحی پوستر، مدارک مختلف و حتی ارائه‌های گرافیکی در این نرم افزار وجود دارد و قابلیت‌های مختلف گرافیکی در آن فراهم شده است.

سخن آخر
در شرایط کنونی استارتاپ های جدید بسیاری در سراسر جهان تاسیس می‌شوند که هر کدام از آن‌ها به ارائه محصولات مختص به خود می‌پردازند. بسیاری از این استارتاپ‌ها تنها در چند سال به موفقیت‌های عالی دست پیدا کرده و مخاطبان عظیمی را با خود همراه می‌کنند. از جمله مهم‌ترین این استارتاپ های جدید آن‌هایی هستند که در عرصه محتوای دیجیتال فعالیت می‌کنند و محتوای با کیفیت را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. باید گفت، خدمات پایه در این استارتاپ‌ها رایگان است اما در صورتی که کاربر به دنبال تمامی امکانات وب سایت باشد، باید حق اشتراک ماهانه را پرداخت کند. /بازار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: