bazarnews

کد خبر: ۹۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: این طرح تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شده و اعضای کمیسیون انرژی آمادگی دارند در این زمینه با صاحب نظران حوزه صنعت برق و فعالین این بخش برای تبادل اطلاعات گفتگو داشته باشند.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح «توسعه و مانع زدایی صنعت برق کشور» که در این کمیسیون مطرح شد، به بازارنیوز گفت: با توجه به مشکلات گسترده قطعی برق و خاموش‌های متعاقب آن، پیگیری‌ها و جلسه‌های متعددی را در کمیسیون انجام دادیم. به استناد تبصره ۱ ماده ۴۵ قانون آیین نامه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون انرژی گزارشی را تهیه کرده که در این گزارش، ضمن بیان مسئله، مهمترین دلایل وقوع این شرایط را گزارش دادیم و نهایتاً اعضای کمیسیون پیشنهاداتی را در قالب پیشنهادات کوتاه مدت و بلند مدت ارائه و خدمت سایر نمایندگان مجلس تحویل داده اند.

وی افزود: اکنون طریحی در کمیسیون انرژی برنامه‌ریزی شده که این طرح تحت عنوان «توسعه ظرفیت‌های تولید و مدیریت مصرف برق کشور» در حال بررسی است. این طرح در قالب ۱۶ ماده امروز اعلام وصول و برای آن یک طرح دو فوریتی پیش‌بینی شده و در جلسه آینده این طرح به رای گذاشته خواهد شد تا به مرحله تصویب برسد. با تصویب این طرح بخش زیادی از مشکلات کشور در زمینه تأمین برق در افق کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت پیگیری و قابل حل خواهد بود.

نخعی ادامه داد: در این طرح موارد متعددی پیش‌بینی شده که در آن می‌توان به سرفصل‌هایی نظیر کاهش مصرف انرژی، مانع‌زدایی از روند توسعه صنعت برق و افزایش تولید اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی اضافه کرد: این طرح تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شده و اعضای کمیسیون انرژی آمادگی دارند در این زمینه با صاحب نظران حوزه صنعت برق و فعالین این بخش گفتگو داشته باشند تا بتوانند تجربیات و مطالعاتی که داشته‌اند را در اختیار نمایندگان کمیسیون قرار دهند تا نمایندگان بتوانند اقدامی مهم برای کمک به صنعت برق کشور انجام داده باشند.
طرح «توسعه و مانع زدایی صنعت برق کشور» روی میز هیئت رئیسه مجلس+سند


پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: