bazarnews

کد خبر: ۹۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی پاستوریزه ایران گفت: اگر اقدامات قوه قضاییه برای احیای واحد‌های تولیدی نبود تابه‌حال فاتحه تولید خوانده‌شده بود، واقعاً توجه قوه قضاییه مانع برخورد‌های عجیب‌وغریب بانک‌ها و دولت با واحد‌های تولیدی شد.
علی احسان ظفری درباره گستره فعالیت‌های و اعضا اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورد‌های لبنی پاستوریزه ایران (گستره خاور) گفت: اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورد‌های لبنی پاستوریزه ایران از ۱۷ تعاونی استانی در کل کشور تشکیل شده و هر تعاونی نیز از حدود ۷ الی ۵۵ کارخانه تولیدی در سطح یک استان تشکیل‌شده است در حدود ۷۵۰ کارخانه عضو اتحادیه لبنی ایران هستند، که هرکدام آن‌ها از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر پرسنل دارد در قسمت‌های تولید و پخش دارند.

وی افزود: اتحادیه لبنی علاوه بر تأمین نیاز بخشی از مواد اولیه کارخانه‌ها، انجام کار‌های اداری و پیگیری کار‌های ستادی با مراجع ذی‌ربط مثل بخش‌های امور مالیاتی، بیمه و تأمین اجتماعی و سایر دستگاه‌ها و در بحث قیمت‌گذاری محصولات ارتباط با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و ... را نیز برای آن‌ها به عهده دارد.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورد‌های لبنی پاستوریزه ایران در خصوص تأثیر اتحادیه‌ها در جلوگیری از افزایش قیمت فراورده‌های لبنی گفت: تنها تشکلی که توانسته تا امروز مانع از افزایش نرخ قیمت‌ها در کشور شود اتحادیه تعاونی‌های ایران بوده است که از افزایش بی‌حد و حصر قیمت لبنیات در کشور جلوگیری کرده است.

وی ادامه داد: گرانی قیمت لبنیات نشأت می‌گیرد از خیلی متغیر‌ها ازجمله تغییر قیمت جهانی، افزایش قیمت نهاده‌های دامی و قیمت شیر خام و ...، اما بخشی دیگر که بعضاً خود دولت متولی آن‌هاست مثل افزایش هزینه حامل‌های انرژی (برق، گاز و ...) و یا افزایش قیمت حمل و نقل که تعاونی نمی‌تواند مانع این تغییر قیمت‌ها شود.

ظفری گفت:، اما در مواقعی که بحث، اعلام نظرات کارشناسی است ما در جلسات رسمی تنظیم بازار در سازمان حمایت و وزارت جهاد کشاورزی شرکت می‌کنیم و دفاع می‌کنیم از تولید، و نظرات کارشناسی اتحادیه بعضاً کارساز می‌شود و بر نظرات دیگر غلبه می‌کند.

وی افزود: اگر کارخانه‌ها تنها باشند صدای آن‌ها به سطح کلان کشور نمی‌رسد، ولی تعاونی‌های استان‌ها و شهرستان‌ها و اتحادیه لبنی سراسر ایران شرایطی به وجود می‌آورند که صدای کارخانه‌ها به گوش مسئولین رده‌بالای کشوری و کمیسیون مجلس برسد.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورد‌های لبنی پاستوریزه ایران در خصوص اقدامات قوه قضاییه برای احیای واحد‌های تولیدی گفت: اگر اقدامات قوه قضاییه برای احیای واحد‌های تولیدی نبود تابه‌حال فاتحه تولید خوانده‌شده بود، واقعاً توجه قوه قضاییه مانع برخورد‌های عجیب‌وغریب بانک‌ها و دولت با واحد‌های تولیدی شد و کلاً فضای اجتماع نسبت به تولید و دیدگاه دادستان‌ها و قضات را تغییر داد و فضای مثبتی برای تولید ایجاد کرد، اما انتظار بخش تعاون و تشکل‌ها از دستگاه قضا خیلی بیشتر است، زیرا اگر قوه قضاییه به داد واحد‌های تولیدی نرسد در شرایط فعلی بخش عمده واحد‌های تولیدی تعطیل خواهند شد. / میزان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: