bazarnews

کد خبر: ۹۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: تعداد روستا‌های بهره‌مند از گاز طبیعی در استان طی هشت سال گذشته در مقایسه با تمامی دولت‌های قبل از آن، سه برابر افزایش یافته است.
"علیرضا شیخی" با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۲ کل روستا‌های برخوردار از گاز استان ۵۱۳ روستا بود، افزود: هم اکنون روستا‌های بهره‌مند از گاز در آذربایجان‌غربی به یک هزار و ۵۳۹ روستا رسیده است.

وی بیان کرد: تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی تا ۲ سال دیگر به شبکه گاز سراسری متصل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه در حال حاضر نیز ۲۵۹ روستا در دست گازرسانی است، افزود: سعی ما بر این است امسال عمده این روستا‌های در دست اجرا را به اتمام برسانیم.

شیخی در ادامه با اشاره به در دست مطالعه و طراحی بودن ۴۰۰ روستای دیگر آذربایجان‌غربی، گفت: برنامه‌ریزی شرکت گاز استان بر این است که تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه گاز سراسری متصل باشند.

وی با اعلام اینکه هم اکنون ضریب نفوذ گاز در میان خانوار روستایی استان ۷۷ درصد است، افزود: با اتمام طرح‌های در دست اجرا و مطالعه، ۹۴ درصد خانوار روستایی آذربایجان‌غربی از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

آذربایجان غربی تا پیش از دولت یازدهم، یکی از استان‌های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود، ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

همه این آمار و ارقام در ارتقای رفاه روستاییان و افزایش رضایتمندی آنان از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نمود یافته است که می‌تواند در توسعه روستا‌ها با محوریت مردم، بسیار مثمرثمر باشد.

هم اینک استان آذربایجان‌غربی با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی بیش از یک میلیون مشترک گاز دارد و هزار و ۱۲۳ روستای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که دولت تدبیر و امید به نحو شایسته‌ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است. / ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: