bazarnews

کد خبر: ۹۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
در گفتگو با بازارنیوز پاسخ داده شد؛
سخنگوی صنعت برق گفت: قطعا کسانی که بخواهند سودجویی کنند به هر نحوی که منفعت بیشتری داشته باشد، به سمتش خواهند رفت و ممکن است این فرض تا حدی درست باشد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ روز‌های گذشته برخی افراد در فضای مجازی از انتقال فعالیت ماینر‌ها به ساعات نیمه شب و بامداد برای عدم شناسایی آن‌ها خبر دادند. در این خصوص، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، در گفتگو با بازارنیوز اظهار کرد: اگر بتوانیم ماینر غیرمجازی را شناسایی کنیم، حتما آن را ضبط کرده و تحویل مقامات قضایی خواهیم داد. درصورتی که این فرض درست هم باشد، تا به حال به چنین موردی بر نخوردیم و از آن بی اطلاع هستیم.

وی افزود: قطعا کسانی که بخواهند سودجویی کنند به هر نحوی که منفعت بیشتری داشته باشد، به سمتش خواهند رفت و ممکن است این فرض تا حدی درست باشد. این افراد ممکن است برای این که توسط مردم (با توجه به پاداشی که برای معرفی این‌ها در نظر گرفتیم) قابل شناسایی نباشند که به صنعت برق معرفی شوند، دست به چنین اقدامی بزنند؛ اما تا به حال اطلاعات دقیقی وجود ندارد و نمی‌توان اظهار نظر خاصی کرد.

رجبی مشهدی، به میزان مصرف برق در مزارع استخراج بیت کوین اشاره کرد و گفت: مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز‌هایی که تاکنون کشف شده‌اند بیش از ٢٠٠ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز با میزان مصرف حدود ٥٨٥ مگاوات بوده که تأمین برق آن‌ها نیازمند نیروگاهی با بیش از ٧٥٠ مگاواتی است که این میزان عددی بسیار بزرگ برای صنعت برق کشور به حساب می‌آید.

گفتنی است؛ مراکز استخراج رمز ارز‌هایی که به صورت مجاز در حال فعالیت بودند، از ابتدای خرداد خاموش شدند و تا پایان دوران گرمای هوا و رفع محدودیت‌ها، خاموش خواهند ماند.

پایان پیام//
برچسب ها: صنعت برق ، رمزارز ، ماینر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: