bazarnews

کد خبر: ۹۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
در دنیای امروزی که ارز‌های دیجیتال حسابی محبوب شده اند و روی کار آمده اند، افراد سودجو هم فرصت را غنیمت شمارده و پا به پای آن پیش می‌روند. به خصوص که در این زمینه تمام فعالیت‌های افراد در بستر دیجیتالی صورت می‌گیرد و متحمل ریسک‌های بیشتری خواهد بود.

در دنیای امروزی که ارزهای دیجیتال حسابی محبوب شده اند و روی کار آمده اند، افراد سودجو هم فرصت را غنیمت شمارده و پا به پای آن پیش می روند. به خصوص که در این زمینه تمام فعالیت های افراد در بستر دیجیتالی صورت می گیرد و متحمل ریسک های بیشتری خواهد بود.

احتمالا شما هم در بین تبلیغات به وعده های کلان در مورد سود های نجومی را برخورده اید و بهتر است که همین ابتدا به شما بگوییم که همه این ها تله ای بیش نیستند و بهتر است تا می توانید از این تبلیغات دوری کنید.

یکی از گول زننده ترین متد های جذب مشتری که توسط کلاه برداران استفاده می شود، با عنوان متد یا طرح پانزی (ponzi scheme) شناخته می شود.

اگر در مورد این شیوه کلاه برداری کنجکاو شده اید، در ادامه با صرافی اینترنتی ارزینجا همراه باشید تا به شما آموزش دهیم که چطور از دام کلاه بردارهای امروزی نجات پیدا کنید و سرمایه تان را از دست ندهید.

طرح پانزی؛ یک کلاه برداری تمام عیار

حتما شما هم سال ها پیش درمورد شرکت های هرمی و وعده های شان شنیده بودید، طرح پانزی هم چیزی در همان حدود ها محسوب می شود. در این روش شخص کلاه بردار شما را ترغیب می کند تا پول های تان را در اختیارش قرار دهید و او در ازای کار کردن با آن پول ها به شما وعده سود های نجومی می دهد.

حتی در ابتدا ممکن است به شما افرادی را معرفی کند که از این کار نتیجه گرفته اند، اما جالب است بدانید که این هم یک حقه دیگر است. کلاه برداران وقتی افراد جدید را به گروه شان اضافه می کنند با سود پول های جدید، هزینه اعضای قدیمی تر را پرداخت می کنند و طوری به نظر می رسد که واقعا آن ها سود پول شان را گرفته اند و در نهایت هم مانند سایر کلاه برداری ها این زنجیره در جایی قطع می شود و شخص کلاه بردار با تمام پول ها فرار می کند.

آلارم های هشدار دهنده!

هر طرح مشکوکی که ممکن است هدف اش به دردسر انداختن شما باشد دارای علائمی است که می تواند برای شما به عنوان هشدار عمل کند تا حواس تان را بیشتر جمع کنید و گوش به زنگ باشید.

. وعده های نجومی و نامعقول

همه ما می دانیم که هر سرمایه گذاری، برای آن که بتواند بازده خوبی داشته باشد و برای مان سود آور باشد نیازمند زمان و به کار گیری استراتژی های مخصوصش است و هیچ راه میان بر و یا ترفند شعبده بازی برای این کار وجود ندارد، مگر اینکه کلاه بردارانی در کمین شما باشند.

یکی از این زنگ های خطر وعده دادن سودهایی با رقم های بالاست که شما هر طور که حساب کنید، در بهترین حالت کار با پول تان، سودش چیزی کمتر از وعده های داده شده می شود.

باید بدانید که ضمانت دادن برای سود آوری های بالای 10 درصد کاملا شک برانگیز هستند و این دقیقا همان جایی است که باید تا ته ماجرا را بخوانید و تا می توانید دور شوید!

 

. نبود اطلاعات کافی از منبع

در این گونه کلاه برداری ها شما هر چقدر هم که تلاش کنید، نمی توانید اطلاعات دقیقی از صاحب پروژه یا پشتوانه اصلی آن به دست آورید، یا در نهایت با اطلاعات فیکی رو به رو می شوید که هیچ گونه ارزش قانونی ندارند و قابل پیگیری نیستند.

. ارائه طرح کلی بدون جزئیات

نبود جزئیات واضح در مورد نحوه سودآوری و عملکرد برنامه ها یکی از زنگ های خطری است که به شما هشدار می دهد که ممکن است با طرح پانزی رو به رو شده باشید.

زیرا در این طرح اشخاص کلاه بردار از دادن جزئیات کلی به شما سر باز می زنند و پروژه ها را بدون آنکه بتوانید متوجه شوید که مکانیسم سود آوری شان چیست، فقط به صورت یک طرح کلی و جذاب برای شما بازگو می کنند.

. نداشتن مجوزهای لازم

در هر موقعیتی که متوجه شدید شخص یا شرکت مقابل شما هیچ گونه مجوز قانونی برای اثبات فعالیت هایش ندارد، احتمالا شما با کلاه بردارانی رو به رو هستید که می توانند سرمایه های تان را به باد دهند و بهتر است هرچه زود تر از آن ها فاصله بگیرید!

طرح پانزی در دنیای ارزهای دیجیتال

هرچند که داستان کلی طرح پانزی در همین چند خط خلاصه می شود اما احتمالا از خودتان می پرسید که این کلاه برداری ها در عرصه ارزهای دیجیتال چگونه انجام می شود؟

این روزها که کریپتوکارنسی ها به بالاترین ارزش خودشان در بازار های مالی رسیده اند و قیمت شان روز به روز بالاتر می رود، قطعا کلاه بردارانی وجود دارند تا از این فرصت ها به نفع خودشان استفاده کنند و پولی به جیب بزنند.

برای انجام این کار روش های متفاوتی وجود دارد، از درگاه های غیرقانونی و پلتفرم های وام دهی جعلی گرفته تا رو به رو شدن با مشکلات خرید شت کوین ها به جای کوین های اصلی و با ارزش.

اگر با معقوله شت کوین ها آشنا باشید احتمالا تا حدودی متوجه موضوع شده اید اما اگر با آن ها و مشکلات خرید شت کوین ها آشنا نیستید، شاید بهتر باشد که ابتدا در موردشان بیشتر بدانید.

برای کسب اطلاعات کافی در این زمینه با صرافی اینترنتی حاجیان همراه باشید.

 

 

شت کوین ها و دردسرهای شان!

همانطور که در دنیای ارزهای فیزیکی و نظام بانکداری امروزی، برخی ارزها بی ارزش هستند و آینده روشنی ندارند، در دنیای کریپتو کارنسی ها هم رمزارز هایی وجود دارند که فاقد ارزش و اعتبار اند و اصطلاحا به آن ها شت کوین می گویند.

مشکلات خرید شت کوین ها به شدت جدی است و در صورتی که شما اقدام مناسب انجام ندهید صرف مدت کوتاهی شاهد از دست دادن تمام سرمایه های تان خواهید بود.

یکی از اصلی ترین نشانه های شت کوین ها سود دهی های کوتاه مدت و سریعی است که به شدت ریسک بالایی خواهد داشت زیرا اکثر این ارزها هیچ پشتوانه یا اعتباری ندارند و هیچ هدف خاصی در طراحی آن ها نبوده است.

بنابراین همه آن ها پس از دوره کوتاهی که روی کار می آیند و سود دهی دارند، به سرعت افت می کنند و همه ارزش شان را از دست می دهند.

در صورتی که از افراد حرفه ای و ریسک پذیر نیستید، یا به اندازه کافی از سیل مشکلات خرید شت کوین ها آگاهی ندارید، پا گذاشتن به عرصه معاملات دیجیتالی اشتباه ترین کاری است که می توانید انجام دهید.

شت کوین و طرح پانزی

هر چند که نمی توان به طور مستقیم شت کوین ها را جزو طرح پانزی به شمار آورد اما در بهترین حالت این ارزها هم رده طرح هایی هستند که در نهایت به احتمال زیاد سرمایه های تان را به باد می دهند.

در برخی از طرح های کلاه برداری به شما وعده داده می شود که در ازای دریافت پول به شما کوین های با ارزش و ثابت شده ای مانند بیت کوین و اتریوم و.. فروخته می شود و یا حتی گاهی با تبلیغاتی از دسته "فروش زیر قیمت" ممکن است توجه افراد را جلب کنند.

چیزی که باید از آن آگاه باشید این است که در انتها شما نه تنها پول تان را از دست می دهید بلکه در بیشتر مواقع چیزی جز شت کوین های بی ارش به دست نخواهید اورد.

در واقع ماهیت شت کوین ها همین است. این ارزها تنها با تبلیغات و یا بحث های جنجالی در فضای مجازی روی کار می آیند و پس از مدتی هم ارزش شان را کاملا از دست می دهند برای همین اصلا گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری نیستند.

این امر کاملا واضحی است که هر ارزی، در صورت داشتن اعتبار و ارزش، نیازی به تبلیغات سطح پایین و جذب مشتری نخواهد داشت، بلکه موفقیت آن به اندازه ای بالا و پر سر و صدا است که در نهایت افراد جذب آن می شوند.

در صورتی که همه ارزهای فیک و بدون ارزش در غالب تبلیغات پوشالی مطرح می شوند و چنان چه در دام این کلاه برداری ها افتاده باشید در نهایت باید قید پول تان را بزنید و بیخیال شوید.

جمع بندی

ریسک های موجود در عرصه کریپتوکارنسی ها به شدت بالاست و تا زمانی که شما اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری را کسب نکنید، نمی توانید در این میدان موفق شوید یا انتظار سود آوری داشته باشید.

ما در این مطلب از صرافی اینترنتی ارزینجا نهایت تلاش مان را کردیم تا شما را با پدیده کلاه برداری توسط طرح پانزی و ریسک ها و مشلات خرید شت کوین ها آشنا کنیم تا بتوانید با چشم بازتری سرمایه گذاری کنید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که به جای اعتماد به اشخاص بی نام و نشان، از صرافی های مطمئن برای معاملات تان استفاده کنید و به تبلیغات بی پایه و اساس توجهی نکنید.

امیدواریم که از این مطلب استفاده کافی را برده باشید.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: