bazarnews

کد خبر: ۹۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
مومنی گفت: در دو ماه آینده پروژه‌هایی به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه، آماده افتتاح هستند.
حمید رضا مومنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد در هفتمین رویداد پروژه‌های سرمایه گذاری و زیر بنایی منطقه آزاد گفت: در شش رویداد گذشته ۴۱۷ طرح با ارزش ۱۱۰ هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر با در ستور رئیس جمهور آغاز به کار کرد.

او گفت: امروز حفاظت از محیط زیست اطمینان از پایداری و توسعه همه جانبه آن از جدیدی‌ترین چالش‌های پیش روی کشور است. مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به برکت برخورداری از موقعیت‌ها‌ی ویژه در جهت توسعه صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدمات و گردشگری حرکت کرده‌اند و سازنده‌ترین نقش را در توسعه اقتصادی کشور و مناطق هم جوار ایفا کرده‌اند. از آن جایی که پیشرفت بدون تکیه بر ظرفیت‌های زیست محیطی عملی نیست، لذا این مناطق در کلیه راهبرد‌ها و سیاست‌ها، توجه به قوانین و مقررات زیست محیطی را متناسب با شرایط بومی در هر منطقه در برنامه‌های خود قرار دادند.


مومنی افزود: در سال‌های اخیر تمامی پروژه‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با هر مقیاس و کارکردی پس از اخذ مجوز‌ها عملیاتی شده است.

او بیان کرد: بر اساس شرایط زیست محیطی حساس مناطق اقدامات بنیادی در حوزه‌های مختلف عملیاتی شده‌اند. به طور مثال تشکیل شورای راهبری محیط زیست و توسعه پایدار در دبیر خانه در راستای هم سویی زیست محیطی مناطق، انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی و برنامه زیست محیطی در راستای استقرار کاربری مختلف و منطبق، کنترل و پایش منابع اکولوژی و گستره مناطق از طریق تجهیز یگان حفاظت زمینی و دریایی، الزام مناطق به مطالعه جامع، ساخت اولیه مجتمع مدیریت پسماند خطرناک و غیر خطرناک کشور توسط بخش خصوصی بوده است.

مومنی بیان کرد: انجام پروژ‌های مشترک با آژانس بین المللی ژاپن و دفتر برنامه کمک‌های کوچک، تخصص اعتبار محیط زیستی برای بهبود محیط زیست، ارائه آموزش، تولید محصولات کشاورزی ارگانیک، امروز با تعداد ۳۳ پروژه به ارزش یک هزار و ۶۷۰ تومان و اشتغال زایی یک هزار و ۴۹ نفر در مناطق آزاد ارس، قشم و کیش به بهره بردای خواهد رسید.

او گفت: واحد‌های تولیدی اکسیری کیش در فاز توسعه شرکت ایتا، فاز توسعه تولید کننده لوازم آرایش و بهداشتی و سیم کش، تولید انواع لامپ و برد با مجموع ارزش سرمایه گذاری ۸۲ میلیارد تومان و ۹۰۰ هزار دلار و اشتغال زایی برای ۷۸ نفر در منطقه آزاد کیش آماده بهره برداری است. در مجموع تعداد ۴۵۰ پروژه با ارزش ۱۱۲ هزار میلیارد تومان با اشتغال زایی مستقیم مورد بهره برداری قرار گرفت.

مومنی افزود:در دو ماه آتی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان پروژه‌های سرمایه گذاری و عمرانی آماده برای بهره برداری خواهند بود.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: مناطق آزاد قشم، کیش و ارس بهترین عملکرد را در زمینه صندوق سرمایه گذاری داشته‌اند.

گفتنی است، در هشتاد و پنجمین برنامه از افتتاح طرح‌‎های ملی، چند طرح بزرگ سازمان‌های حفاظت محیط زیست و مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با حضور وبیناری رئیس جمهور به بهره ‎برداری رسید. / باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: