bazarnews

کد خبر: ۹۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵
معاون هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی شهرستان تهران گفت: در سال گذشته اعتبارات ۱۲ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغالزایی مددجویان این نهاد حمایتی جذب و هزینه شده است.
میترا گلستانی اظهار کرد: یکی از اهداف و سیاست‌های اصلی این نهاد حمایتی حرفه‌آموزی، توان‌افزایی و اشتغال و خودکفایی مددجویان است و در این راستا تسهیلات اشتغالزایی به توان‌خواهان اعطاء می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص و جذب اعتبارات ۱۲ میلیارد تومانی تسهیلات اشتغالزایی در سال ۹۹، گفت: علاوه بر جذب اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی وام اشتغال کارفرمایی، اعتبار ۶ میلیارد تومانی امور خوداشتغالی نیز برای مددجویان اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی شهرستان تهران از افزایش اعتبارات خوداشتغالی از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان در سال جاری خبر و ادامه داد: در سال گذشته همچنین زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای ۶۷۴ نفر از توان‌خواهان فراهم شده و این افراد علاوه بر استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی، بر اساس قانون کار حقوق و مزایا دریافت می‌کنند.

گلستانی با اشاره به اینکه در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان برای ۸۵۰ نفر در زمینه بیمه‌های پرداختی هزینه شده است، عنوان کرد: برای شش ماهه نخست امسال نیز اعتبار تقریبی ۳۰ میلیارد تومانی منظور شده که پس از جذب، مجددا درخواست تخصیص منابع بودجه‌ای برای شش ماهه دوم سال انجام می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که بسیاری از مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی علاوه بر معلولیت از مشکلات اقتصادی نیز رنج می‌برند، گفت: بنابراین آموزش‌های مهارتی و فرصت‌های شغلی با توجه به میزان تحصیلات و شرایط جسمی لحاظ می‌شود.

معاون هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی شهرستان تهران با طولانی خواند طیف بازتوانی و استقلال مالی توان‌خواهان، گفت: بنابراین نظارت و راستی‌آزمایی تا حصول اطمینان از تحقق فرصت‌های شغلی و استقلال مالی توان‌خواهان انجام می‌گیرد.

گلستانی با اشاره به راه‌اندازی و تشکیل صندوق فرصت‌های شغلی جامعه هدف بهزیستی در سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: با تحقق این مهم به عنوان یکی از مطالبات دیرینه مددجویان بستر لازم برای ارائه خدمات ویژه‌تری به جامعه هدف این سازمان فراهم می‌شود./ تهران نیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: