bazarnews

کد خبر: ۹۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
مدیر عامل شرکت تامین و تصفیه آب تهران گفت: با توجه به تعطیلی ۶ روزه پایتخت و کاهش دما، مصرف آب کاهش پیدا کرد.
حجت شفیعی مدیر عامل شرکت تامین و تصفیه آب تهران گفت: با توجه به ۶ روز تعطیلی پایتخت و کاهش دما در این روزها، مصرف آب کاهش پیدا کرد.

او ادامه داد: مصرف آب در تهران تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب رسید، در حال حاضر مصرف آب به سه میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب در زمان اوج مصرف رسیده است، ولی این رقم در سال گذشته سه میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب گزارش شده بود.

مدیر عامل شرکت تامین و تصفیه آب تهران افزود: با توجه به ارتباط با مدیریت آب تهران و برداشت‌هایی که ما از سد‌ها داریم، امیدواریم بتوانیم تا پاییز و تا آغاز بارش‌ها، منابع را حفظ کنیم.

شفیعی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف لحظه‌ای آب حدود ۳۸ هزار لیتر بر ثانیه در شهر تهران است، افزود: پیک مصرف آب در خرداد ماه بوده که معادل ۴۹ هزار متر بر ثانیه بوده است. در حالی که سال گذشته بیشترین مصرف آب در تهران مربوط به ۶ خرداد ماه بود که ۳ میلیون و ۸۱۸ هزار متر مکعب بوده است.

او تصریح کرد: با مدیریت مخازن و منابع در پیک مصرف، قطعی آب نداشتیم.

مدیرعامل شرکت تصفیه آب تهران ادامه داد: کیفیت آب شمال و جنوب تهران با عملیاتی شدن سد ماملو یکی شده است.

شفیعی همچنین با بیان اینکه در تهران مصرف آب کولر‌ها ۴۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است، گفت: روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب ذخیره آب داریم و حتی اگر در ۲۴ ساعت از منابع آوردی نداشته باشیم، برای تامین مصرف تهران لطمه‌ای ایجاد نمی‌شود.

او در ادامه افزود: در تهران سالانه ۲.۵ درصد مشترکان جدید داریم، اما میزان افزایش مصرف آب در تهران یک درصد بوده و این به معنی صرفه جویی یک و نیم درصدی مصرف در این شهر بوده است.

شفیعی درباره وضعیت نوسانات مصرف آب در تهران گفت: در حال حاضر تغییرات مصرف روزانه آب در تهران قابل رصد است، برای نمونه بازی‌های المپیک که تا نیمه شب از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود و مردم این بازی‌ها را می‌بینند، مصرف آب در تهران را در ساعت نیمه شب افزایش داده است، همچنین در تعطیلات ۶ روزه ادارات دولتی برخلاف اینکه تصور می‌شد مصرف آب در تهران افزایش یابد، اما روند مصرف کاهشی بود، چرا که حجم سفرها در هفته گذشته افزایش یافت. /باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: