bazarnews

کد خبر: ۹۵۲۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به جایگاه معلمان در آبادانی کشور اشاره کرد و اظهار کرد: برای تلاش مضاعف معلمان باید توجه ویژه‌ای به این افراد داشت، به همین منظور لایحه رتبه‌بندی تقدیم مجلس شد.
منادی افزود: رتبه‌بندی معلمان از سال ۹۰ پیگیری شده است، تا در نهایت با همت کمیسیون مجلس و تلاش آقای حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش این لایحه از هیات دولت به مجلس رسید و موضوعات بسیاری از این لایحه فوریت داشت.

وی با بیان اینکه نمایندگان با رای ۹۵درصدی خود به مقام معلم رای دادند، گفت: این لایحه در ابتدا لایحه قدرتمندی نبود، اما مجلس روی موضوعات آن کار کرده است، در مرحله اول بحث جایگاه معلم مانند، عناوین دانش یار و استادیار معلم پیشنهاد شد که در مجلس رای آورد و در مرحله بعد حقوق متناظر با ۸۰ درصد حقوق اساتید وزارت علوم و براساس برنامه پنج ساله مصوب شد.

منادی با بیان اینکه هدف اول رتبه‌بندی معلمان کیفیت بخشی است، عنوان کرد: درابتدا جایگاه علمی معلمان باید مشخص شود، سپس هدف بعدی تأمین معیشت است که باید مورد توجه قرار گیرد. خبرهای خوشی از رتبه‌بندی می‌آید.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره کنکور گفت: کنکور در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای دارد، در مجلس هم برای کنکور قانون داریم و این مصوبه با برخی قوانین مغایرت دارد.

منادی ادامه داد: آموزش و پرورش مخالف کنکور است، زیرا با کنکور تحول و محتوا نادیده گرفته می‌شود، این موضوع باید غربالگری شود، باید کاری کنیم همه کنکور ندهند و ملاک معدل برای شرکت در کنکور را برای دانش آموزان قرار دهیم، با این شرط در کنکور به جای یک میلیون و ۴۰۰هزار نفر، ۲۰۰هزار نفر شرکت‌کننده خواهیم داشت.

وی یادآورشد: ساماندهی نیروی انسانی ۸۰هزار نفر با کمک وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت تا در دانشگاه فرهنگیان پرورش یابند البته این دانشگاه باید تقویت شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس در بودجه امسال برای مدرسه‌سازی ۱۰ هزار میلیارد بودجه اختصاص داده است./ روز نو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
0
وعده تکراری
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: