bazarnews

کد خبر: ۹۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه با تلاش و پیگیری مجموعه مدیران استان آب سد گاوشان وارد تصفیه‌خانه جدید شهر شد گفت: شکستگی به وجود آمده در مسیر خط انتقال آب شرب هم با تاکیدات استاندار ساعت ۲ بامداد امروز ترمیم و مرمت شد.
«فضل‌الله رنجبر» افزود: بعد از مرمت لوله هم‌اکنون نیروهای شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب مشغول آزمایشات لازم آب شرب برای ورود به تصفیه‌خانه جدید هستند و با افزایش میزان آب تصفیه‌خانه و بعد از رفع اشکلات موجود، آب شرب مناطق یک و ۲ یعنی از سمت میدان آزادی تا مناطق غربی شهر که با قطعی مداوم روبرو بودند، بهبود می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه اکنون هزار لیتر در ثانیه آب وارد تصفیه‌خانه جدید می‌شود، گفت: با این میزان افزایش مشکل برخی از محلات که با قطعی و افت فشار روبرو بودند نسبتا مرتفع می‌شود.

فرماندار کرمانشاه رفع مشکل آب شرب در برخی دیگر از محلات را منوط به پیگیری و اجرای خطوط انتقال آب از تصفیه‌خانه جدید دانست و افزود: به عنوان نمونه حل مشکل آب شرب در محلات پردیس، زیباشهر، خیام، بهار و فردوسی نیازمند اجرای ۲ کیلومتر خط انتقال آب است که برنامه‌ریزی‌های اولیه صورت گرفته و به محض اجرا اطلاع‌رسانی می‌شود.

رنجبر ضمن عذرخواهی از همشهریان بایت مشکلات بوجود آمده ابراز امیدواری کرد با تلاش همه مدیران این مشکلات به زودی مرتفع شود.

برای تکمیل تصفیه خانه آب شهر کرمانشاه در سال جاری حدود ۳۵۰‌ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

آب شرب دراز مدت شهر کرمانشاه از طریق سد گاوشان در شهرستان کامیاران در استان کردستان تامین می‌شود.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است؛ سرانه مصرف آب شرب در کلانشهر کرمانشاه ۵۳ لیتر بیشتر از میانگین کشوری یعنی ۲۲۳ لیتر در شبانه‌روز است.
/ ایرنا



نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: