bazarnews

کد خبر: ۹۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
بیش از ۴ هزار و ٢٠٠ نفر از سهامداران شرکت‌های سیمانی و فعالان بازار‌های مالی در کارزار آزادسازی قیمت سیمان مشارکت کرده‌اند.
کشف واقعی قیمت کالا‌ها براساس عرضه و تقاضا و نیاز بازار، حق تمام سهامداران شرکت‌های صنعتی از جمله سیمانی‌هایی بوده است که این رویداد مدتی قبل با حمایت رئیس سازمان بورس با ورود سیمان به بورس کالا محقق شده تا جبران خسارت‌های سالیان گذشته نسبت به قیمت‌گذاری دستوری در زیست‌بوم بازار سرمایه، برطرف شود.

مطالبه سهامداران شرکت‌های سیمانی از ریاست سازمان بورس با توجه به تحرک برخی دلالان در روز‌های گذشته، آن است که تا پیگیری نهایی و آزادسازی قیمت سیمان، این درخواست سهامداران را از دستور کار سازمان بورس خارج نکند.

امضا کنندگان این کارزار، خواستار مقابله با تلاش‌های دلالان برای عدم عرضه سیمان در بورس و پیگیری آزادسازی نرخ این محصول هستند.

گفتنی است، عرضه کالا‌های شرکت‌های بورسی در بورس کالا و انرژی به منظور حمایت از سهامداران و تولید شرکت‌ها از رویکرد‌های ویژه سازمان بورس و اوراق بهادار است که تحقق این موضوع می‌تواند علاوه بر حمایت از تولید در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» امکان تحلیل شفاف و به روز شرکت‌های تولیدی را برای سهامداران مهیا کند.

/ باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها: سهامداران ، سیمان ، بورس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: