bazarnews

کد خبر: ۹۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
وزیر راه گفت‌: اقدامات اولیه مسکن خبرنگاران از پارسال پیگیری شده و مقدمات آن را برای جامعه فرهنگی، هنری و اصحاب رسانه کشور تدارک دیدیم.
در حاشیه امضای تفاهم نامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای هنرمندان و خبرنگاران، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن دو بخش دارد افزود: یک بخش، ثبت نام در سامانه متمرکز و بخش دیگر، تفاهم نامه‌هایی است که با دستگاه‌های مختلف امضا کرده ایم.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه‌های که با دستگاه‌های مختلف امضا کردیم اغلب، آورده، زمین یا منابع کمکی دارند، اما وزارت ارشاد دارای زمین و منابع نیست به همین دلیل متقاضیان این وزارتخانه را تحت عنوان طرح اقدام ملی مسکن پذیرش کردیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در گروه اول که ۱۰ هزار نفر هستند به زودی برای آن‌ها پیامک ارسال می‌شود تا اطلاعات خود را وارد کنند.

اسلامی گفت: برای ۱۰ هزار نفر اول جانمایی شده و امیدواریم برای فهرست‌های بعدی نیز این اقدام انجام شود.

وی در مورد خبرنگارانی که در این فهرست قرار ندارند افزود: هر شهروندی می‌تواند در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند و تاکنون نیز بسیاری از اصحاب رسانه و هنرمندان ثبت نام کرده اند، اما فهرست ۱۰ هزار نفری که وزارت ارشاد اعلام کرده بر اساس عضویت در صندوق هنر بوده است، اما اگر کسی تصور می‌کند جامانده، نگران نباشد، چون ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن فراگیر است و شامل همه می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: چند صد هزار نفر تحت پوشش فرهنگ، هنر و رسانه در ایران مشغول به کار و تحصیل هستند که یک جامعه هدف بزرگی را شامل می‌شود.

سید عباس صالحی با اشاره به اینکه برخی وزارتخانه‌ها زمین، آورده و یا تعاونی مسکن دارند، اما اهالی فرهنگ و هنر از این موضوع بی بهره اند. افزود:‌در قدم نخست حدود ۸۰ هزار نفر از اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر و حوزه‌های دینی و قرآنی که عضو صندوق هنر هستند و متقاضی مسکن بودند به وزارت راه وشهر سازی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: ۵۵ هزار نفر از این تعداد واجد شرایط شناخته شده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با اولویت بندی در مرحله نخست، ۱۰ هزار نفر را معرفی کردیم که امیدواریم گروه دوم حتی بیش از این تعداد باشند.

صالحی با اشاره به اینکه امیدواریم در سال نخست بتوانیم همه ۵۵ هزار نفر را معرفی کنیم افزود: پس از اتمام این تعداد، نوبت به سایر متقاضیان می‌رسد.
/ بازار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: