bazarnews

کد خبر: ۹۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
باند ۱۱ چپ فرودگاه مهرآباد به جهت فقدان سامانهٔ روشنایی تقرب همچنین عدم تجهیز آستانهٔ باند مذکور به سامانهٔ روشنایی و به‌دلیل وجود موانع مصنوعی و منازل واقع شده در مسیر تقرب نهایی، ٨٥٠ متر ابتدای آن برای فرود غیرقابل استفاده است.
شب گذشته به دلیل وزش باد نه چندان شدید در تهران، تعداد زیادی از پرواز‌های ورودی به مهرآباد نتوانست در این فرودگاه به زمین بنشیند که یا به فرودگاه امام خمینی (ره) هدایت شدند و یا به مبدا برگشتند.

به تازگی و در راستای بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد، پرواز‌های این فرودگاه به باند ۲۹ راست منتقل شده است، اما باند ۲۹ راست از نظر تجهیزات تقرب دقیق نواقصی دارد.

موضوع را از یک منبع آگاه در صنعت هوایی پیگیری کردیم که وی در این باره به خبرنگار فارس گفت: شب گذشته به‌دلیل تغییر در جهت وزش باد غالب در تهران و تغییر باند فرودگاه مهرآباد از «۲۹ راست» به «۱۱ چپ»، امکان فرود در فرودگاه مهرآباد برای پرواز‌های ورودی سلب شد و همه پرواز‌ها به‌سمت فرودگاه امام خمینی (ره) تغییر مسیر دادند.

وی افزود: البته شب گذشته برخاست پرواز‌های خروجی از فرودگاه مهرآباد تداوم داشت.

این منبع آگاه اظهار کرد: حدود ۱۰ روز از زمان وعده داده شده مدیرکل مهرآباد در مورد راه‌اندازی و بهره‌برداری از سامانهٔ ILS (تقریب دقیق) فرودگاه مهرآباد سپری شده است، اما هنوز اقدام عملی مشاهده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: به‌دلیل سوء مدیریت در فرودگاه مهرآباد شب گذشته پرواز‌های ورودی به سمت مهرآباد متحمل یک نوبت نشست و برخاست مازاد (Cycle) و افزایش مصرف سوخت و سایر هزینه‌ها آن هم در این شرایط تحریم، شدند، چون باند «۲۹ چپ و ۱۱ راست» مسدود است، بنابراین در شب امکان فرود بر روی باند ۱۱ چپ، فراهم نیست./ فارس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: