bazarnews

کد خبر: ۹۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
مقام مسئول قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با بیان اینکه قرارگاه ۱۰ درصد به ظرفیت آزادراه‌های کشور اضافه کرد، گفت: آزادراه کوهستانی خرم آباد-بروجرد با سرمایه‌گذاری مشترک قرارگاه خاتم و دولت در آستانه تکمیل است.
اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در مجموع برای ساخت ۸۰۰ کیلومتر آزادراه با دولت قرارداد دارد که برخی از این آزادراه‌ها چندی پیش تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت آزادراه‌ها در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) ادامه داد: ۳۶۰ کیلومتر آزادراه را تکمیل کرده و تحویل دولت داده‌ایم و ۳۲۰ کیلومتر آزادراه را نیز در دست ساخت داریم که تا پایان امسال و ابتدای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پیش از این، سرمایه‌گذاری و ساخت آزادراه غدیر را انجام داد، گفت: آزادراه خرم آباد ـ بروجرد به طول ۶۷ کیلومتر نیز با سرمایه‌گذاری ۴۰ درصدی قرارگاه ساخته شد و آماده تحویل است.

لارتی بیان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با توجه به فعالیت‌های خود در عرصه ساخت آزادراه، ۱۰ درصد به ظرفیت آزادراه‌های کشور اضافه کرده است.

مدیرعامل شرکت ساخت آزادراه‌ها در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بیان کرد: قطعه‌ای از آزادراه مراغه ـ هشترود و قطعه از آزادراه گرمسار ـ سمنان توسط قرارگاه در حال ساخت است که تا پایان امسال و اوایل سال آینده افتتاح می‌شود.

تامین مالی ۴۰ درصد از هزینه ساخت آزادراه خرم آباد ـ بروجرد توسط قرارگاه خاتم

وی اظهار کرد: پروژه آزادراه خرم آباد ـ بروجرد بخشی از کریدور آزادراهی شمال ـ جنوب کشور است که بندر انزلی را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند؛ این کریدور ترانزیتی شمال ـ جنوب، حلقه مفقوده‌ای در استان لرستان داشت که همین آزادراه خرم آباد ـ بروجرد به طول ۶۷ کیلومتر است که تکمیل شده و روز دوشنبه هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

لارتی بیان کرد: آزادراه خرم آباد ـ بروجرد دارای سه خط رفت و سه خط برگشت است، این پروژه ۳۰ کیلومتر مسیر تردد را نسبت به محور موجود کاهش می‌دهد و زمان سیر برای سواری‌ها را ۴۵ دقیقه و برای کامیون یک ساعت کاهش می‌دهد و از همین منظر با توجه به کاهش مصرف سوخت منافع اقتصادی برای کشور دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت آزادراه‌ها در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه دسترسی استان لرستان به شمال و جنوب کشور با تکمیل آزادراه خرم آباد ـ بروجرد تسهیل می‌شود، گفت: این پروژه از مناطق سخت کوهستانی عبور می‌کند و دارای ۷.۵ کیلومتر تونل رفت و برگشت است و بزرگ‌ترین تونل آن ۳.۲ کیلومتر طول دارد.

وی اظهار کرد: این پروژه با اعتبار ۲۶۰۰ میلیارد تومان ساخته شد، اما ارزش روز آن ۵ هزار میلیارد تومان است.

لارتی افزود: در سال اول بهره‌برداری سالانه ۱۵ هزار وسیله نقلیه از این آزادراه عبور می‌کند.

لارتی اضافه کرد: این پروژه در سال ۹۲ به صورت طرح و ساخت با مشارکت ۴۰ درصدی قرارگاه خاتم و ۶۰ درصدی دولت آغاز شد و قرارگاه تامین مالی، طراحی و ساخت پروژه را برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت آزادراه‌ها در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) یادآور شد: آورده‌های دولت در این پروژه به موقع بوده است./ گسترش
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: