bazarnews

کد خبر: ۹۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت جهت استفاده در مصارف کشاورزی به کشاورزان این شهرستان تخصیص یافته است.
تامین سوخت به موقع و مورد نیاز برای فعالیت ماشین‌آلات کشاورزی یکی از راه‌های افزایش تولید محصول کشاورزی در واحد سطح است و تولید محصولات را از لحاظ کمی و کیفی تضمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سوخت تخصیصی به هر تراکتور بر اساس سطح زیرکشت اختصاص داده می‌شود، بیان کرد: بر این اساس طی سه ماهه ابتدای امسال به چهار هزار و ۲۷۲ درخواست تحویلی به جهاد کشاورزی این شهرستان، حدود هفت میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین برای درخواست سوخت ماشین‌آلات کشاورزی در سطح این شهرستان سه هزار درخواست دریافت شده که با تخصیص حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر نفتگاز همراه بوده است.

وی افزود: براساس ارزیابی کارشناسی جهاد کشاورزی، میزان سوخت تخصیصی تا پایان نیمسال اول سال جاری حدود ۱۵ میلیون لیتر پیش‌بینی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه اضافه کرد: تخصیص سهمیه سوخت بخش کشاورزی براساس سطح زمین زیرکشت، تعداد ادوات کشاورزی و اجرای طرح راستی‌آزمایی انجام می‌شود.

شهرستان مراغه با بیش از ۱۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی، از قطب‌های تولید محصولات زراعی و باغی شمالغرب کشور است.

/ ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: