bazarnews

کد خبر: ۹۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
در آخرین جلسه هیئت دولت دوازدهم مطرح شد؛
رییس‌جمهور با بیان اینکه ما در این سال‌ها واقعیت‌ها را به مردم گفتیم، گفت: ما خیلی از اشکالات را پاسخ ندادیم تا وحدت ملی در کشور حفظ شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور صبح امروز(یکشنبه) در آخرین جلسه هیات دولت با بیان اینکه ما در این سال‌ها واقعیت‌ها را به مردم گفتیم، گفت: البته بخشی از واقعیت‌ها را نگفتیم چراکه به نظر من نمی‌شود آنها را بگوئیم زیرا من گفتن آنها را مفید فایده نمی‌دانستم.

روحانی گفت: هدفی که ما باید دنبال کنیم وحدت ملی است و من می‌ترسیدم که این دُر گران‌بها صدمه ببیند. ما خیلی از اشکالات را پاسخ ندادیم تا وحدت ملی در کشور حفظ شود.

وی افزود: توانمان را در این زمینه [تامین کالاهای اساسی در زمان جنگ تحمیلی اقتصادی] بکار گرفتیم؛ معنای این کار این نیست که کار ما بی نقص بوده است، حتماً نقص داشتیم و ما معصوم نیستیم؛ اگر عیب و نقصی داشتیم از مردم عذرخواهی و طلب عفو و رحمت می‌کنیم.

وی بیان کرد: در این جلسه می‌خواهم در حضور ملت ایران از معاون اول، تمام معاونین و وزرا تشکر کنم؛ من می دانم در ایام مختلف چه روزهای سختی بر این افراد گذشت؛ در این روزهای سخت همه دست به دست هم دادند و در کنار هم قرار گرفتند تا تصمیمات دولت اجرا شود.

 

رییس جمهور خاطرنشان کرد: از ملت ایران به خاطر رنج هایی که کشیدند عذرخواهی و به خاطر پیروزی‌هایی که کسب کردند تشکر می‌کنم.

روحانی ادامه داد: مردم ما به خوبی آگاهی دارند که شرایط این دولت در چهار سال نخست با چهار سال دوم یکسان نبود. در چهار سال اول از لحاظ داخلی، بین المللی و سرمایه اجتماعی و امید مردم به آینده شرایط بهتری داشتیم. در چهار سال دوم کمی متفاوت بود. به هر حال در چهار سال اول در دوران تعامل با جهان بودیم و به خودمان کاملاً اطمینان داشتیم که حریف قدرت‌های بزرگ در مذاکره هستیم.

وی بیان کرد: حتی ‌یک در میلیون تردید نداشتم که در مذاکره با جهان شکست نمی‌خوریم و شکست نخوردیم باز هم اگر مذاکره‌ای بود شکست نمی‌خوریم. آنقدر دیپلمات‌ها و حقوقدان‌های قوی و توانمند در خط مقدم داریم که دیدیم که در مقاطع بسیار حساس به پیروزی رسیدیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: وقتی در تعامل و در مذاکره با یک یا چند قدرت یا با جهان هستیم آنچه را که پیروزی می‌نامیم نهایت امر است. ممکن است جایی شکست و جای دیگری پیروزی باشد اما وقتی پیروزی ما ۹۰ و شکست ما ۲۰ بود تفاضل ما می‌شود ۷۰، بنابراین می‌گوییم پیروز هستیم و پیروز هم بودیم.

روحانی گفت: آثار آن این پیروزی را هم مشاهده کردید. پیروز یا شکست تنها به گفتن نیست، که کسی بگوید، بلکه علائم و شاخص دارد. اگر بعد از مذاکره در ۲۳ تیر ۹۴ دیدید که تورم کاهش یافته، رشد اقتصادی و اشتغال و سرمایه‌گذاری بالا رفته و صادرات  بیشتر از واردات بود و در دهها شاخص دیگر پیروز شدیم.

رییس‌جمهوری افزود: ما که مذاکره نکردیم فقط در سیاست پیروز شویم البته در سیاست هم پیروز شدیم در اقتصاد آثارش را دیدیم البته آرزوی ما این بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: