bazarnews

کد خبر: ۹۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
تحقیقات جدید در دانشگاه بریتیش کلمبیا نشان می‌دهد که تازه کاران در انتخاب سبد سهام خود اغلب دچار اشتباه شده و، چون تجربه ندارند پس انداز خود را به سرعت از دست می‌دهند.
مطالعه محققان دانشکده تجارت سعودر « Sauder» در دانشگاه بریتیش کلمبیا که دیده بان بازار آن را منتشر کرده است؛ نشان می دهد که سرمایه گذاران کم تجربه در تنوع دارایی های خود شکست می خورند.

در طول مطالعه، محققان از شرکت کنندگان خواستند مجموعه ای از دارایی های مالی ایجاد کنند. آنها انتخاب می کنند که پول خود را در دارایی های مرتبط، یا سهامی که قیمت آنها با هم حرکت می کند، سرمایه گذاری کنند.

یکی از محققان شرکت کننده در این مطالعه گفت که سرمایه گذاران آماتور ممکن است در بخش چوب، معدن، نفت یا بانک ها سهام بخرند و معتقدند که سبد سرمایه گذاری خود را متنوع می کنند. زیرا آنها در شرکتها و بخشهای مختلف سرمایه گذاری می کنند، اما قیمت این سهام تمایل دارد که با هم حرکت کنند، و بنابراین سرمایه گذاری در این بخشها با هم خطرناک است.

به عبارت بهتر بر خلاف آنچه در ظاهر نشان می دهد این کالاها تقریبا همگن و حتی مکمل یکدیگرند و از این رو همه این دارایی ها می توانند به طور همزمان کاهش قیمت داشته باشند.

محققان خاطرنشان می کنند که وقتی از شرکت کنندگان خواسته شد تا یک مجموعه سرمایه گذاری خطرناک (خطر پذیر) ایجاد کنند، سرمایه گذاران تازه کار انتخاب های مطمئن تری انجام دادند، بنابراین محققان گفتند شاید بهتر باشد برخی از این سرمایه گذاران آماتور سهام را به طور تصادفی انتخاب کنند.

مطالعه نشان می دهد که تعریف ریسک توسط سرمایه گذاران آماتور با تعریف عینی ریسک سبد سرمایه گذاری متفاوت است

یکی از محققان در این باره اظهار نظر کرد و گفت: این مطالعه نشان می دهد که تعریف ریسک توسط سرمایه گذاران آماتور با تعریف عینی ریسک سبد سرمایه گذاری متفاوت است.

این امر ممکن است سرمایه گذاران آماتور را وادار به سرمایه گذاری در دارایی های کم ریسک، در صورت تمایل به ریسک، یا سرمایه گذاری در دارایی های با ریسک بیشتر، در صورت تمایل به کاهش ریسک کند.

اهمیت تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری
در حالی که اگر یکی از سهام ها خوب عمل کند - اگر سرمایه گذار سبد سرمایه گذاری خود را متنوع نکند - عملکرد بقیه سهام نیز خوب خواهد بود، اگرچه به طور مشابه اگر یکی از سهام عملکرد بدی داشته باشد، بقیه سهام نیز عملکرد بدی دارد

با این حال سرمایه گذار باید از بدترین سناریوها اجتناب کند، بنابراین مهم است که مجموعه سرمایه گذاری را متنوع کند، زیرا اگر این کار را انجام ندهد، خطر از دست دادن پس انداز خود را بالا برده است.

زود سرمایه گذاری کنید
سرمایه گذاری زودهنگام در بازار سهام برای جوانان سودمند است، زیرا هرچه زودتر سرمایه گذاری را شروع کنند، بازده سرمایه گذاری در دراز مدت بیشتر است.

یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در سنین پایین این است که جوانان تجربه زیادی در زمینه سرمایه گذاری کسب می کنند و این دانش می تواند برای آنها مفید باشد و به آنها کمک می کند تا در بزرگسالی و افزایش خطرات تصمیمات بهتری بگیرند.

/بازار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: