bazarnews

کد خبر: ۹۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
وزیر نفت گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار نفت نفروختیم و از آنچه فروختیم درآمد کمتری به دست آوردیم.

به گزارش بازارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در نشست رییس جمهور با مدیران ارشد دولت اظهار کرد: از ابتدای دولت دوازدهم این تعبیر را داشتم که دوره ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم، دوره سختی است اما فکر نمی‌کردم انقدر سخت باشد؛ خداوند را سپاسگزارم که این دوره را با شرافت به پایان رساندیم.

وی گفت: به عنوان یک شهروند عادی خود را مدیون آقای روحانی می‌دانم، قطعنامه‌های فصل ۷ علیه ایران را حل کرد، سابقه نداشت کشوری در این قطعنامه وارد شود و بدون مشکل این دوره را پشت سر بگذارد. هیچ دولتی مظلوم تر از دولت تدبیر و امید نیست در دوران جنگ اقتصادی اداره کشور کار سختی بود و به رغم تمام مشکلات عملکرد دولت عالی بود.

زنگنه تصریح کرد: در این دوره برای نفت خام، محصولات پتروشیمی و ... معافیت نداشتیم. در این مدت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار نفت نفروختیم و از آنچه فروختیم درآمد کمتری به دست آوردیم؛ هدف از جنگ اقتصادی دشمن فروپاشی نظام بود، در این دولت با همت ملت نگذاشتیم دشمن به هدف خودش برسد، گرچه سختی‌های زیادی به مردم تحمیل شد و هدفمان این بود که رنج مردم را کاهش دهیم.

وی گفت: دولت کار‌های بزرگی در این مدت انجام داد، میزان تولید گاز کشور با تمرکز بر پارس چوبی ۲.۵ برابر شد و از ۲۸۰ میلیون متر مکعب به ۸۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت. ظرفیت تولید ما از میدان مشترک غرب کارون ۵ برابر شد و از ۷۰ هزار بشکه در سال ۹۲ به ۴۰۰ هزار بکشه در سال جاری رسید.

 

وزیر نفت ادامه داد: ۳۲ طرح پتروشیمی در این مدت انجام شد، پیشبرد طرح‌های جهش سوم ما را در سال ۱۴۰۴ قادر می‌کند که ۳۳ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی تولید کنیم. پوشش گاز رسانی کشور به ۹۵ درصد کل جمعیت رسید که آثار زیست محیطی دارد.

وی گفت: ابر پروژه بید بلند خلیج فارس یکی از طرح‌های بزرگ جمع آوری گاز‌های مشعل در مناطق نفت خیز در دولت آغاز شد و خاتمه یافت. در آغاز دولت یازدهم پیشرفت واحد‌های پالایشگاه ستاره خلیح فارس ۴۷ درصد بود که تکمیل و این طرح باعث شد در تولید بنزین خودکفا شویم؛ ظرفیت نفت و فرآورده‌های ما ۴ برابر شد و از ۵.۹ میلیون تن در سال ۹۱ به ۲۳ میلیون تن در سال ۹۹ رسید.

زنگنه تصریح کرد: اکنون در مقطعی خطیر هستیم و همگی برای وحدت ملی باید تلاش کنیم و با پرهیز از تندروی، نفرت پراکنی و خشونت این موضوع محقق می‌شود.

وزیر نفت گفت: تجربه به ما نشان داده که با تغییر دولت‌ها، تغییری در وضعیت زندگی مردم ایجاد نمی‌شود مگر آنکه در رویه‌ها تغییر حاصل شود.

پایان پیام//

برچسب ها: زنگنه ، وزیر نفت ، نفت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: