bazarnews

کد خبر: ۹۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه برای پرداخت مشوق‌های صادراتی در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.
احسان قمری اظهار داشت: گسترش حمایت از صادرات به کشورهای همسایه و استفاده از ابزارهای تشویقی به منظور حضور در بازار اتحادیه اوراسیا از رویکردهای بسته حمایت از صادرات غیرنفتی بوده و تلاش می‌شود تا حمایت‌ها به گونه‌ای باشد که با استمرار حمایت از زیرساخت‌های صادراتی بخش بزرگتری از صادرکنندگان مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: با تخصیص بودجه مشوق‌های صادراتی، حمایت و تشویق صادرکنندگان برای کاهش هزینه‌های حضور در بازارهای هدف و افزایش قدرت رقابت‌پذیری صادرکنندگان استمرار یافته و شرایط آسان تری برای آنان فراهم می شود.
دبیر کارگروه مشوق‌های صادراتی خاطرنشان کرد: همچنین مبلغ چهار هزار میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی و با نرخ ترجیحی به صادرکنندگان تخصیص پیدا خواهد کرد.
بر اساس آخرین آمار گمرک، در چهار ماهه نخست سال جاری ۵۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۹ میلیارد دلار بین ایران و کشورهای مختلف مبادله شد که سهم صادرات کالاهای غیرنفتی ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ارزش ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار و سهم واردات ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ارزش ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بود.

/ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: