bazarnews

کد خبر: ۹۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: در حال حاضر قیمت آهن در مقایسه با سال قبل، ۱۰۰ درصد افزایش یافته و هیچ کس هم پاسخگوی این وضعیت نیست.

به نقل از اتاق اصناف تهران، حمیدرضا رستگار با اشاره به اینکه بازار آهن در بلاتکلیفی به سر می‌برد، گفت: در حال حاضر قیمت آهن در مقایسه با سال قبل، ۱۰۰ درصد افزایش یافته و هیچ کس هم پاسخگوی این وضعیت نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران با بیان اینکه چرا باید ظرف چند ماه اخیر قیمت آهن به ۱۹ هزار تومان برسد، افزود: در برخی از ورق‌های فولادی و پروفیل ها، قیمت‌ها رشد قابل توجهی پیدا کرده است و این در شرایطی اتفاق افتاده که تقاضا در سطح بازار افزایش پیدا نکرده است.

وی اضافه کرد: مگر چه اتفاقی افتاده که باید نظام تولید و توزیع آهن بهم ریخته شود! چندین بار اعلام کردیم نظام توزیعی آمادگی لازم برای رسیدگی به بازار را دارد؛ اما کسی توجهی نداشته و حتی تولیدکننده خود وارد توزیع کالا هم شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: می‌گویند قطعی برق این مشکلات را به وجود آورده است در حالی که به اعتقاد ما عرضه نامناسب کالا در بورس، بی انضباطی در اجرای قانون، نظارت نداشتن بر بازار و بی توجهی به دستگاه‌های توزیعی، باعث بهم ریختگی قیمت‌ها در بازار آهن شده است.

رستگار افزود: در شرایط فعلی، سود این افزایش قیمت‌ها به جیب رانت خواران می‌رود و دولت هم سکوت کرده و فقط نظاره گر است.
/ بازار

برچسب ها: آهن ، رشد قیمت ، اتحادیه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: