bazarnews

کد خبر: ۹۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
منظور از طراحی لایه باز یک سری فایل‌های گرافیکی هستند که تمامی طرح و جلوه‌های موجود در آن را می‌توان ویرایش و تغییر داد.

قبل از شروع هر چیزی در ابتدا تعریفی از طرح لایه باز را خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم. منظور از طراحی لایه باز یک سری فایل های گرافیکی هستند که تمامی طرح و جلوه های موجود در آن را می توان ویرایش و تغییر داد. در این فایل ها حتی قابلیت حذف قسمتی از فایل و یا اضافه کردن قسمت دیگری به آن نیز فراهم شده است و این موضوع برای یک گرافیست فوق العاده است. حال در ادامه توضیحات بیشتری را در رابطه با لایه باز و نیز کارت ویزیت لایه باز خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

فرمت استفاده شده در طراحی لایه باز

در هنگام ذخیره کردن فایل های گرافیکی لایه باز چندین نوع فرمت به شما پیشنهاد می شود که قادر خواهید بود هر کدام از آن ها انتخاب کنید اما فرمت PSD بیشترین کاربرد را در این زمینه خواهد داشت. در واقع شما در هنگام ذخیره فایل لایه باز فرمت پی اس دی را انتخاب کرده و سپس هر بار که به فایل مراجعه کنید می توانید اصلاحات مورد نظر خود را بر روی آن ها اجرا کنید.

با کاربرد های طرح لایه باز آشنا شوید

بیشترین کاربردی که طرح لایه باز دارد، در شرکت های تبلیغاتی خود را نشان می دهد. بر این اساس در شرکت های تبلیغاتی روزانه تعداد زیادی سفارش چاپ کارت ویزیت برای معرفی شرکت های مختلف پذیرش می کنند. تصور کنید که اگر قرار باشد برای هر کدام از این سفارشات یک مدل جدید طراحی شود، چقدر زمان بر خواهد بود. برای رفع این مشکل یک سری کارت های ویزیت تحت عنوان لایه باز در دسترس هستند که می توان برای هر سفارش مشتری به سراغ یک طرح مشابه رفت.

با انتخاب طرح دلخواه، می توان تمامی تغییرات لازم و مد نظر مشتری را بر روی آن پیاده سازی کرد. در واقع برای آسان شدن چاپ انواع کارت های ویزیت از طرح لایه باز استفاده می شود چرا که این طرح ها به صورت آماده هستند و تنها کافیست تغییر مورد نظر را در آن ایجاد کرد.

کارت ویزیت لایه باز چیست؟

یکی از اصلی ترین و مهم ترین کاربردهای طرح لایه باز، چاپ کارت ویزیت است. حتما تا به حال کارت های ویزیت مشاغل مختلف را از نزدیک دیده اید؛ طرحی که بر روی این کارت ها زده شده بر اساس یک سری طرح های از پیش آماده شده، طراحی شده است.

به این منظور کافی است که طرح های لایه باز را از سایت های معتبر دانلود کرده و سپس بر روی مناسب ترین آن ها، سفارش مشتری را به ثبت برسانید. در واقع هر کدام از این لایه ها قابلیت ویرایش دارند و همین موضوع سبب می شود که بتوان طرح های جدیدی را بر روی آن ها پیاده سازی کرد.

برای دانلود کارت ویزیت لایه باز، سایت های مختلفی در اینترنت وجود دارند اما اگر دانلود رایگان کارت ویزیت لایه باز هستید، ممکن است بین این سایت های مختلف نتوانید طرح مد نظر خودتان را پیدا کیند، بسیاری از طرح هایی که در قالب دانلود کارت ویزیت لایه باز رایگان در دسترس کاربران قرار می گیرند، حرفه ای نیستند و برای کاربران مبتدی مناسبند.

هر آنچه که باید در خصوص کارت ویزیت لایه باز بدانید! + معرفی محبوب‌ترین کارت ویزیت‌ها

ویژگی های طرح لایه باز کارت ویزیت

  • همانطور که می دانید کارت ویزیت هر شخص حقیقی یا حقوقی نشان دهنده هویت و اعتبار او است به همین دلیل لازم است که در انتخاب متن چاپ شده بر روی آن نهایت دقت را به عمل آورد.
  • در چاپ کارت ویزیت فراموش نکنید که یک کارت با ابعاد کوچک در اختیار دارید و قرار است بر روی آن تمامی اطلاعات و محتوای مفید را به چاپ برسانید. بنابراین دقت لازم را داشته باشید که از درج مطالب غیر ضروری در آن پیشگیری کنید.
  • کاغذی که برای طراحی لایه باز کارت ویزیت انتخاب می شود باید دارای کیفیت بالا باشد. جنس کاغذی که برای چاپ کارت ویزیت انتخاب می شود نشان از اهمیت کسب و کار مورد نظر دارد.
  • توجه داشته باشید که فونت های مختلفی برای اجرای متن بر روی کارت ویزیت وجود دارد که هر کدام از این فونت ها برای یک اجرای یک طرح مناسب هستند؛ برای مثال فونت چاپ کارت ویزیت یک مهد کودک با فونت کارت ویزیت یک وکیل قطعا متفاوت خواهد بود.
  • مورد بعدی که باید به آن دقت داشته باشید، فرمت ذخیره فایل لایه باز است. همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم، فایل گرافیکی باید به فرمت psd ذخیره شود.
  • هر شرکتی که کار طراحی کارت ویزیت لایه باز را انجام می دهد دارای یک لوگو مخصوص به خود است که بر روی کارت هایی که طراحی می کند، لوگو مخصوص را به چاپ می رساند. استفاده درست از لوگوی مناسب باعث می شود که ارتباط موثری بین مخاطب و کسب و کار شما ایجاد گردد.

دلایل استفاده از طراحی لایه باز کارت ویزیت

امروزه بیشتر ارتباطات بین کسب و کار و مشتری از طریق فضای مجازی صورت می گیرد و برای این ارتباط نیاز است که از کارت های ویزیت جهت شناسایی خدمات ارایه شده به مشتری استفاده می شود. با کمک طرح لایه باز می توان از انواع طرح های به روز و شیک برای چاپ کارت های ویزیت استفاده کرد.

معرفی محبوب ترین کارت ویزیت ها

در ادامه چند نمونه از پر استفاده ترین و شیک ترین کارت ویزیت ها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

کارت ویزیت برجسته طلاکوب: یکی از محبوب ترین کارت های ویزیت، مدل طلاکوب و برجسته آن است که معمولا برای چاپ کارت های مهم استفاده می شود. در این کارت ها از دو افکت طلاکوب و نیز برجسته استفاده می شود که استفاده این دو با هم به زیبایی اثر می افزاید.

کارت ویزیت پی وی سی: کارت ویزیت پی وی سی یکی از محکم ترین کارت های موجود در بازار است. جنس این کارت ها از پلاستیک فشرده است که عمر طولانی خواهد داشت.

کارت ویزیت لمینتی: سطح پوشیده شده از سلفون مخلمی به همراه برجستگی های روی آن زیبایی کارت ویزیت را چندین برابر کرده است.

کارت ویزیت لمینت برجسته با برش خاص: به جرات می توان گفت که یکی از لاکچری ترین انواع کارت ویزیت های موجود در شرکت های چاپ کارت ویزیت، مدل لمینت برجسته با برش خاص است؛ در واقع در این نوع کارت ویزیت از برش های خاصی برای جذاب کردن کارت استفاده شده و همچنین قسمت هایی از آن هم به صورت برجسته طراحی شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: