bazarnews

کد خبر: ۹۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
فصل خرید‌های تعطیلات پایان سال ۲۰۲۱ به علت وقوع سیل‌های اخیر در اروپا و چین و اختلال در زنجیره‌های تأمین، با تهدید کمبود کالا و تأخیر در کشتی‌رانی مواجه خواهد بود.
به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، فصل خرید‌های تعطیلات پایان سال ۲۰۲۱ به علت وقوع سیل‌های اخیر در اروپا و چین و اختلال در زنجیره‌های تأمین، با تهدید کمبود کالا و تأخیر در کشتی‌رانی مواجه خواهد بود.

پاوان جوشی، معاون رئیس شرکت نرم‌افزار زنجیره تأمین «ای‌تو پن» می‌گوید: فصل خرید‌های مربوط به تعطیلات و به ویژه «جمعه سیاه» که معمولاً کالا‌ها و مواد خام زیادی برای آن انبار می‌شود بدترین آسیب را از این بحران کشتی‌رانی خواهد دید.

او می‌گوید: کالا‌های الکترونیکی، کالا‌های اتاق خواب، البسه و لوازم خانگی با کمبود شدیدی مواجه خواهند شد. این در حالی است که خرید‌های مربوط به فصل بازگشت به مدرسه شروع شده و روند کمبود کالا رفته رفته بدتر شده و در فصل خرید‌های تعطیلات به اوج خود می‌رسد.

جوشی اضافه کرد: تأخیر‌های مربوط به توزیع مواد خام مورد نیاز برای ساخت کالا‌های گوناگون هم تأثیراتی ثانویه داشته و زنجیره‌های تأمین را مختل خواهد کرد.

شرق اروپا و استان هنان چین که مرکز کلیدی حمل کالا و خانه شرکت‌های مهم بزرگی است با تخریب‌های ویران‌گر ناشی از سیل‌های اخیر روبرو هستند.

این سیل‌ها به راه‌آهن‌هایی که برای انتقال کالا و مواد خام در هر دو منطقه مورد استفاده قرار می‌گرفتند آسیب‌های جدی وارد کرده است.

جوشی می‌گوید: برخلاف جمعه‌های سیاه سال‌های گذشته که شاهد تخفیف‌های بزرگی بودیم امسال احتمالاً با افزایش قیمت همه انواع کالا‌ها روبرو خواهیم شد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل هم که دیشب در جمع خبرنگاران یک رویداد تکنولوژی صحبت می‌کرد گفت: قیمت‌های کشتی‌رانی بالا رفته است. / مهر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: